۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۱۲۹
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

لبنان هرگز به جایگاهی برای ضربه زدن به سوریه تبدیل نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر همبستگی لبنان با سوریه از عملکرد اتحادیه عرب در همسویی با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سوریه انتقاد کرد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم سوگواری عزاداری امام حسین(ع) در منطقه بسطا در بیروت با اشاره به وجود دسیسه ای بین المللی و همه جانبه علیه سوریه، گفت: ما همواره بر همبستگی خود با سوریه تاکید کرده ایم و لبنان هرگز به جایگاهی برای ضربه زدن به سوریه تبدیل نخواهد شد.

شیخ نعیم قاسم، عملکرد اتحادیه عرب در خصوص سوریه را خاطرنشان ساخت و گفت: درحالی‌ که انتظار داشتیم اتحادیه عرب تحریم های سختی علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند و به قطع روابط و اعلام جنگ علیه این رژیم فراخوان دهد، متاسفانه در مسیر خدمت رسانی به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی گام برداشت و تسلیم سیاست های آنها شد.

وی با تاکیدی دوباره بر اینکه مقاومت عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده و بر آرزوهای سلطه جویانه و زیاده خواهانه آن مهر خاموشی زده است، افزد: ما با تمام صراحت می گوییم مقاومت تنها راه حل رویارویی با تهدیدات رژیم صهیونیستی است و هیچ راه حل دیگری اعم از دیپلماتیک یا جز آن در این خصوص کارساز نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دستاوردها و کارآمدی مقاومت، همگان را به ادامه این راه فرا خواند و با ابراز اینکه مقاومت توانست مردم را زیر پرچم خود جمع کند و رابطه ارتش و مردم را در معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت مستحکم کند، افزود: ما در راستای حفظ لبنان از سیطره و حاکمیت آمریکا و دیگر نیروهای خارجی می کوشیم و آنهایی که مقاومت را نمی خواهند و مخالف آن هستند، در واقع بخشی از طرح آمریکایی - صهیونیستی در منطقه هستند.

وی پیرامون تروریست خواندن مقاومت لبنان، گفت: از آنجا که اصل وجود رژیم صهیونیستی را قبول نداریم، ما را تروریست می خوانند، ولی این امر چیزی را عوض نمی کند؛ چرا که مردم به ما ایمان دارند و این مساله به تنهایی برای ما کافی است.

این شخصیت برجسته حزب الله لبنان با اشاره به دشمنی گروه 14 مارس با دولت لبنان، هدف از مانع تراشی آنها را ناکام ساختن و در نتیجه سرنونی دولت و به دست گرفتن دوباره زمام امور کشور دانست و تصریح کرد: با تمام تلاشی که کردند، این اتفاق رخ نداد و آنها به اهداف خود نرسیدند./981/ب902/گ
ارسال نظرات