۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۴۴۳

ظرفیت پذیرش امسال حوزه‌های علیمه گیلان 450 نفر اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گیلان اعلام کرد: 450 نفر در سال تحصیلی91 به عنوان طلبه در حوزه‌های علمیه گیلان پذیرش می‌شوند.
آزمون
حجت الاسلام سید محمد چاووشی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از پذیرش 450 نفر در سال تحصیلی 91 به عنوان طلبه در حوزه‌های علمیه گیلان خبر داد و گفت: 250 نفر از این تعداد با مدرک دیپلم و 170 نفر با مدرک سیکل پذیرش می شوند.

وی اعلام کرد: این آمار مختص حوزه علمیه برادران است و مدیریت و نحوه پذیرش حوزه های علمیه خواهران مدیریت مستقل از مرکز مدیریت حوزه های علیمه برادران است.

حجت الاسلام چاووشی با اشاره به تغییر چگونگی نام‌نویسی از مراجعه به مراکز پستی به ثبت نام اینترنتی گفت: داوطلبان باید با مراجعه به سایت حوزه و بخش معاونت آموزشی نسبت به ثبت نام و دانلود دفترچه راهنما اقدام کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گیلان‌ اضافه کرد: داوطلبان در دو مقطع سیکل و دیپلم باید از مقطع مورد نظر فارغ التحصیل شده و یا مشغول تحصیل در مقاطع یادشده باشند تا در پایان سال مدرک فارغ التحصیلی خود را ارائه دهند.

وی یادآور شد: کسانی که دانشجو هستند برای شرکت در حوزه علمیه باید از دانشگاه انصراف بدهند در غیر این صورت نمی توانند در آزمون حوزه شرکت کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گیلان با اشاره به تغییر زمان آزمون پیرش طلاب در گیلان از 15 اردیبهشت به 22 اردیبهشت گفت: آزمون ورودی به دلیل برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در روز جمعه،22 اردیبهشت برگزار می شود.

وی تاکید کرد: ‌نام‌نویسی از 15 اسفند سال 90 آغاز شده، تا 31 فروردین ادامه دارد و تمدید نمی‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه گیلان، تعداد حوزه‌های علیمه گیلان را در بخش برادران 13 مدرسه اعلام کرد و گفت: شهر رشت پنج مدرسه و هر یک از شهرهای تالش، بندر انزلی و فومن، آستانه اشرفیه و لاهیجان، رودسر و لنگرود یک مدرسه علمیه دارند./950/پ202/س
ارسال نظرات