۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۵۹۶
دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان:

رشد فرهنگی در گرو حرکت فرهنگی جهاد‌گونه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان اینکه در مقابل هر گونه تهاجمی دفاع و جهاد لازم است گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را می توان ازطریق اصلاحات فرهنگی بر طرف کرد.
دبير اتاق فکر تبليغ.جهادفرهنگي


حجت الاسلام مشیری دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: اگر دشمن تهاجم فرهنگی می کند، در مقابل این تهاجم یک دفاع و جهاد فرهنگی لازم است و آنان‌که معتقد به رهنمود مقام معظم رهبری در عرصه تهاجم فرهنگی هستند، باید همتی جهاد گونه داشته باشند تا شاهد رشد و پیشرفت فرهنگی در کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را می توان ازطریق اصلاحات فرهنگی بر طرف کرد.

حجت الاسلام مشیری اظهار داشت: اگر فرهنگ خداباوری و نظاره پروردگار بر اعمال انسان جاری باشد بسیاری ازجرائم، تخلفات و معضلات رخ نخواهد داد و افراد از ارتکاب به آن پرهیز می کنند.

استاد دروس عالی حوزه خراسان در ادامه بیان داشت اگر فرهنگ نوع دوستی و کمک به دیگران در جامعه جاری باشد شاهد کاهش فقر، ربا، حرام خواری و دیگر گناهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری در جامعه نهادینه شود و فرهنگ وحدت و همدلی و همکاری جاری شود، دیگر شاهد این همه معضلات و دعاوی حقوقی نخواهیم بود.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در فقه و احادیث شیعه برای رفع این معضلات و ایجاد تغییر فرهنگی مثبت در جامعه وجود دارد، خواهان بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی شد.

وی ادامه داد: حوزویان و دانشگاهیان مسلمان باید بیش از پیش به این منابع عظیم رجوع کرده تا بر معضلات موجود غلبه و آنها را حل کنند، چرا که دین، راه و رسم زندگی در دنیا را به ما نشان داده است، اگر چه رجوع و استخراج از این منابع شرط است.

مولف کتاب مهارتهای مدیریت فرهنگی، از دستگاه‌های فرهنگی کشور خواست تا در این جهاد مقدس، با همت، همدلی و پشتکار و جدیت هرچه بیشتر وارد شده و از تفریق، پراکنده کاری و موازی کاری بپرهیزند./933/ت302/ن

ارسال نظرات