۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۲۹۹
آیت الله موسوی جزایری:

رفتار مناسب کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه تأثیر بسزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: با رعایت اخلاق و شؤون اسلامی در همه حوزه ها به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی می توان تشکیل دهنده یک فرهنگ غنی و پربار باشیم.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار بانوان کتابدار خوزستان، تصریح کرد: مسؤولان باید بیشتر به مقوله کتاب و کتابدار توجه کنند؛ چرا که آنها قشر تأثیرگذار جامعه هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه کتاب در جامعه امروزی خاطرنشان ساخت: کتاب و کتابخوانی امروزه در جامعه ما رمز پیشرفت موفقیت و رشد علمی است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که روح انسان در ابتدا مانند یک صفحه کاملا سفید است،اظهار داشت: این لوح سفید باید با اندیشه های ناب مکتب اهل بیت(ع) جلا داده شود.

امام جمعه اهواز با بیان این که در دین مبین اسلام علومی که برای انسان ضرر و زیان دارد یاد گرفتن آنها حرام و نهی شده است،تصریح کرد: فرد باید علومی را یاد بگیرد که در دنیا و آخرت نافع باشد؛ چرا که آموزش دیدن علوم نیک در روح فرد تأثیر بسزای دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین و بهترین راه برای کسب علوم ارزنده و مطلوب کتابخوانی و مطالعه است که مانند برخی از علما در گذشته دسترسی زیاد به استاد نداشتند و با استعداد والای که داشتند با مطالعه کتاب های گوناگون توانستند به درجه اجتهاد و بالاتر برسند.

آیت الله موسوی جزایری اخلاق کتابدار را از مهم ترین شیوه های جذب در بین مراجعه کنندگان برای کتابخانه ها دانست و ابراز داشت: افرادی که برای مطالعه به کتابخانه عمومی می روند وقتی با یک اخلاق نیک از سوی کتابدار روبه رو می شوند گرایش آنها به سوی کتاب بیشتر می شود.

وی ادامه داد: اگر کتابدار یک اخلاق بد داشته باشد در واقع کسانی که خواهان مطالعه هستند دیگر به محل کتابخانه مراجعه نمی کنند و از کتاب و کتابخوانی دست می کشند و این یک لطمه به فرهنگ مراجعه مردم به کتابخانه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: با رعایت اخلاق و شؤون اسلامی در همه زمینه ها به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی می توان تشکیل دهنده یک فرهنگ غنی و پربار باشیم.

رییس شواری فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به تأثیر فرد کتابدار در غنی سازی فرهنگ ملت ایران اظهار داشت: کار و فعالیت کتابداران عزیز در واقع اعتلای اسم جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

امام جمعه اهواز به آموزش عالی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: آموزش عالی استان خوشبختانه از در جذب دانشجو رشد بسیار خوبی داشته است؛ چرا که تعداد دانشجویان دانشگاه های خوزستان امروزه به بیش از سه هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که « اگر علم در دورترین سیاره باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست پیدا می کنند» گفت: ایران اسلامی امروزه به پیشرفت های زیادی رسیده است و این مسأله روز به روز به افزایش می یابد.

گفتنی است، در پایان این مراسم به رسم یاد بود از سوی نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان از تعدادی کتابدار کتابخانه های خوزستان قدردانی به عمل آمد./9458/پ202/س
ارسال نظرات