۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۸۶۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دوری از اخلاق و تقوای رسانه ای حلقه مفقوده رسانه های جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، رعایت اخلاق رسانه ای را نکته ای مهم در عرصه اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروز دوری از اخلاق و تقوای رسانه ای حلقه مفقوده رسانه های جهان است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد انجام شد، گفت: رسانه ها باید اخبار و اطلاعاتی که به مصلحت جامعه اسلامی است را منعکس کنند و از انعکاس برخی مسائل حاشیه ای که زمینه ساز تفرقه و اختلاف در جامعه است خودداری کنند.

 

وی با بیان این که خبرنگاران همواره فعالانه و دقیق در عرصه اطلاع رسانی وارد شده اند، افزود: کار رسانه فعالیتی مخاطره آمیز است و در این راه باید تنها حق گو باشیم و از بیان باطب خودداری کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با حساس خواندن شرایط منطقه، وظیفه رسانه ها در این وضعیت را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: رسانه ها باید در تحقق آرمان های امت اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که امروز شاهد نسل کشی آشکار در کشور میانمار هستیم، خاطرنشان کرد: رسالت رسانه ها در بیداری افکار عمومی نسبت به این جنایت ها بسیار حساس است.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که رسانه ها رسالت سنگینی در انعکاس بیداری اسلامی در عرصه بین المللی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید این مسائل و حمایت از این جنبش های آگاهی بخشی اسلامی جهان را منعکس کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: خبرنگاران باید از اضافه گویی و تملق برای دیگران جدا خودداری کنند چرا که تبلیغ ناسالم ایجاد دشمنی می کند.


نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، وظیفه خبرنگاران را همچون اساتید دانشگاه ها دانست و بیان داشت: خبرنگاران اساتید دانشگاه در بعد وسیع هستند و باید در اخباراز  حب و بغض های شخصی و وارد کردن سلایق جلوگیری کنند.


وی گفت: انعکاس مسائل دینی و اسلامی علاوه بر اجر و مزد دنیوی دارای اجر اخروی است که در این رابطه نیز باید با تیزبینی وارد شوید و تنها به مسائل حاشیه ای و روز مره نپردازید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از انعکاس برخی مطالب غیر واقعی از سوی برخی رسانه ها، گفت: بیان این گونه مطالب در شأن رسانه های یک نظام دینی نیست، بلکه مطبوعات در ایران اسلامی باید با هدف آگاهی بخشی جامعه وارد عرصه شوند.

 

امام جمعه بهشهر، رعایت اخلاق رسانه ای را نکته ای مهم در عرصه اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروز دوری از اخلاق و تقوای رسانه ای حلقه مفقوده رسانه های جهان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری اظهار داشت: خوشبختانه اکنون دارای خبرنگاران جوان و تیزبینی در عرصه خبر و خبرنگاری هستیم که باید از این ظرفیت مناسب هنرمندانه بهره برداری شود تا برای اصلاح در امور بکارگیری شوند.


وی با بیان این که امروز بزرگترین رسانه های جهان در اختیار صهیونیست ها و کشورهای غربی است، تصریح کرد: این رسانه ها تنها برای تحقق اهداف استعماری و استکباری این کشورها فعالیت می کنند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز در سخنانی گفت: حوزه خبر و خبر رسانی از حوزه های بسیار حساس و با اهمیت در دنیای امروز است که بیان وقایع مختلف در جهان و انعکاس آن بیانگر تلاشهای همه جانبه خبرنگاران در عرصه های مختلف است.


علی اصغر باباکوهی ادامه داد: اکنون خبرنگاران ما تنها خبرنگار یک روزنامه، هفته نامه وم حخبرنگار شهرستان نیستند بلکه خبرنگار جهانی هستند که اخبار و اطلاعات را در دنیای رسانه رد و بدل می کنند./950/پ202/ع

ارسال نظرات