۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۲۳۱۹
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

19 دی منشأ همه حرکت های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیداری اسلامی را نشأت گرفته از حماسه 19 دی دانست و گفت: این روز بزرگ الگوی همه حرکت های اسلامی است.
سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، نایب رییس دوم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه خونین 19 دی، اظهار داشت: این روز الگوی همه حرکت های انقلاب اسلامی است؛ بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم نیز نشأت گرفته از آن حماسه بزرگ است.


وی با بیان این که یاد و خاطره 19 دی همواره در میان ملت ایران زنده خواهد ماند، گفت: این روز یاد آوری می کند که ریشه حرکت انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه شکل گرفته است؛ روحانیت افسران فرهنگی، شخصیت های برجسته جبهه استقامت و مبارزه با طاغوت است.


مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: روحانی حقیقی کسی است که جان خود را برای آرمان های انقلاب اسلامی فدا کند؛ روحانیت وظیفه خود را دفاع از دین و اسلام می دانند به همین دلیل جان بر کف به میدان آمدند و ملت نیز با صداقتی که از رهبران دینی خود سراغ داشتند به آنها پیوسته و جبهه منسجمی برای مبارزه تشکیل شد.


نماینده طلاب و فضلای همدان ماهیت 19 دی را مبارزه با ظلم، زر و زور و تزویر دانست و گفت: این حماسه منتهی به انقلابی شد که طاغوت و طاغوتیان را منزوی کرد و دست متجاوز شرق و غرب را از دامان این کشور کوتاه کرد.


دهه بصیرت برخاسته از معرفت دینی ملت است
حجت الاسلام رضوی مهر در مقایسه حماسه 19 دی با 9 دی خاطرنشان کرد: همان گونه که 19 دی 56 برگرفته از ایمان، غیرت، شجاعت و شهامت دینی مردم بود، 9 دی 88 نیز نمایش یکپارچگی غیرت اسلامی بود؛ دهه بصیرت برخاسته از معرفتی است که ریشه آن در دین و ایمان مردم است.


وی با اشاره به شباهت زیاد مبانی فکری مردم در خلق حماسه 9 دی و 19 دی، گفت: اگر نسل سوم و چهارم انقلاب در 19 دی بودند همان کاری را می کردند که نسل اول انجام داد؛ این دو حماسه ارتباط کاملا اسلامی و منطقی با یکدیگر دارند و این روزهای بزرگ در تاریخ قطور انقلاب فراموش نخواهند شد.


عمود انقلاب و محور همه حرکت ها ولایت است
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اضافه کرد: 9 دی لایه های غفلت و جهالت را زدود؛ برخی می خواستند با سوء استفاده از پست و مقام های دنیوی خود و تطمیع دیگران نظام را نا کارآمد جلوه دهند اما ملت با حضور به موقع در صحنه نشان دادند که عمود انقلاب ما و محور همه حرکت ها ولایت است.


مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم در 9 دی با شور و شعور حسینی همانند همه حرکت ها در طول تاریخ انقلاب با بانگ الله اکبر و لبیک یا خامنه ای به میدان آمدند./928/ت302/ج

ارسال نظرات