۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۵۴۱
وزیر ارشاد:

پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه تلاش‌های بزرگان و علما است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نسل امروز نیاز به الگوهایی چون سید نعمت الله جزایری دارد، تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی کشور در این برهه نتیجه تلاش‌های بزرگان و علما است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام رهبری نسبت به برگزاری بزرگداشت علما و مفاخر دینی کشور تصریح کرد: آثار و دستاوردهای علما و بزرگان باید در اختیار نسل آینده به خصوص جوانان قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای ویژه در زمینه احیای کتاب‌های علما و بزرگان اظهار داشت: باید روش و شیوه موفقیت بزرگان به جوانان معرفی شود، چرا که «نابرده رنج گنج میسر نمی شود».

حسینی به اهمیت خودکفایی کشور از لحاظ علمی اشاره و تصریح کرد: ملت ایران باید با پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات به رتبه‌های علمی بالا برسد و دشمن را در شکست دادن علمی ایران به طور کامل مأیوس کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محرومیت‌ها و محدودیت‌های علما و دانشمندان در زمان گذشته اشاره کرد و گفت: علامه سید نعمت الله جزایری در گذشته با وجود امکانات کم توانست آثار گرانبهایی از خود به جای گذارد که تا به امروز مورد استفاده اهل علم قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان این‌که نسل امروز نیاز به الگوهایی چون سید نعمت الله جزایری دارد، تصریح کرد: پیشرفت های علمی کشور در این برهه نتیجه تلاش‌های دیروز بزرگان و علما است.

وی تلاش و مجاهدت را عامل اصلی رسیدن انسان به مقامات عالی عنوان کرد و افزود: علامه جزایری کسی بود که در زمانی که نور چراغ به سختی یافت می‌شد در سرمای خیابان زیر نور چراغ مسجد جامع شهر به مطالعه می‌پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سختی‌های پیش روی علامه جزایری در رسیدن به مقامات عالی اشاره کرد و گفت: علامه جزایری تأکید بسیاری بر برگزاری کلاس‌های درس به صورت منطم داشتند.

حسینی رفع خستگی علامه جزایری را در یافتن احادیث و روایات معتبر عنوان کرد و افزود: کتاب النوار النعمانیه جزء آثار ماندگار علامه جزایری در رابطه با اهل بیت و ائمه معصوم(ع) است./9464/پ202/ص

ارسال نظرات