۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۷۴۸۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اشتباهات مرسی مردم مصر را نا امید کرد/ کار برای اسلام‌گرایان سخت شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قطع رابطه با رژیم اشغالگر قدس از خواسته‌های انقلابیون بود، گفت: مرسی با بی تدبیری نتوانست مطالبات مردم مصر را محقق کند و مجدد سفارت این رژیم بازگشایی شد.
دکتر اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برکناری محمد مرسی در مصر، گفت: اشتباهات مرسی در این یک‌سال برای ملت مصر مشهود بود و همین امر موجب سرنگونی دولت نوپای مصر و ایجاد احساس نا امیدی در بین مردم شد.

 

وی با بیان این‌که قطع رابطه با رژیم اشغالگر قدس از جمله مطالبات مردم بود و حتی این خواسته را با حمله به سفارت این رژیم ابراز کردند، اظهار داشت: مرسی بر خلاف میل ملت مصر مجوز بازگشایی این سفارتخانه را صادر کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تغییر عوامل رژیم طاغوت نامبارک و کمرنگ ساختن ارتباط با دولت آمریکا را از دیگر مطالبات مردم مصر معرفی و خاطرنشان کرد: متاسفانه این دولت نیز خودش را وابسته به آمریکا می‌دانست و همانطور که همگان دیدند دادگاه حسنی نامبارک به صورت فرمایشی انجام گرفت و همچنین عوامل این رژیم در ارتش، وزارتخانه‌ها و قوه قضاییه همچنان حضور داشتند.

 

وی با اشاره به این‌که مردم خواهان امنیت و آرامش در کشور بودند، بیان داشت: مرسی به برخی از سلفی‌ها گرایش داشت و در مورد برخی تصمیمات این گروه سکوت می‌کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مرسی در تحقق وعده بهبودی وضعیت اقتصادی مردم نیز موفق نبود که همه این امور موجب شد مردم ناامید از مرسی مانند گذشته از او حمایت نکنند و در نتیجه دولت سرنگون شود.

 

وی با اشاره به این‌که همه مخالفان لیبرال نیستند و در بین آنان اسلام‌گرایان و حتی افراد لیبرال که موافق مرسی بودند، حضور داشتند، ابراز داشت: هنوز هم ملت مصر دوست ندارد که با امریکا ارتباط برقرار شود و این مردم در زمان رژیم قبلی مشاهده کردند که دولت آمریکا بجز ذلت و خواری چیز دیگری به همراه ندارد.

 

کوثری با بیان این‌که اعتراضات و درگیری‌ها تا برگزاری انتخابات پایان نخواهد پذیرفت، تاکید کرد: امروز شرایط برای پیروزی مجدد اسلامگریان در انتخابات سخت شده است اما با حضوری منسجم در صحنه  و ایجاد امید در بین مردم می‌توانند موفق شوند./921/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات