۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۷۸۸۶۷
استاد حوزه و دانشگاه خوزستان مطرح کرد؛

ممانعت حضرت زهرا از خواب فرزندان در شب بیست و سوم ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جابریان با بیان این که مقدرات انسان در شب بیس و سوم رمضان رقم می خورد، گفت: فضیلت این شب چنان بسیار است که حضرت زهرا از خواب فرزندان در این شب ممانعت می کرد.
حجت الاسلام  والمسلمين جابريان ، امام جمعه موقت عين دو اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود، با تأکید بر این که شب های قدر متعلق به محمد و آل محمد(ص) است، اظهار داشت: عبادات و ستایش های مردم در شب های قدر جسم است اما روح آن ولایت است.

ولایت اهل بیت فصل الخطاب همه اعمال و رفتار است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: افرادی شب و روز مشغول عبادت خداوند هستند، حق الناس و حدود الهی را رعایت می کند، حقوق دیگران را پایمال نمی کند، از دروغگویی، مردم آزاری، غیبت و تمسخر بیزار است، اما از ولایت علی(ع) برخودار نیست که این عبادات و اعمال او همگی باطل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) مبنی بر « لاصلاه الا بالولایه و لا صوم الا بالولایه و لا حج الا بالولایه و لا زکات الا بالولایه، ختامُها الولایه، ولایتنا اهل البیت محمد و آل محمد(ص)»، بیان داشت: ولایت اهل بیت فصل الخطاب اعمال، رفتار و کردار انسان است و عملی بدون ولایت در نزد خداوند متعال قابل پذیرش نیست.

در شب های قدر فرشتگان بر کسانی نازل می شوند که برترین خلق خداوند هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سوره مبارکه قدر بهترین سوره برای اثبات ولایت اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: در بخشی از این سوره آمده «تنزل الملائکه و الروح» این نزول فرشتگان بر چه کسانی است؟ بر کسانی که ظلم و ستم و حقوق دیگران را پایمال می کنند یا بر مردمی که غرق شهوات هستند؟ به یقین این چنین نیست؛ چراکه فرشتگان بر کسانی نازل می شوند که برترین خلق خدا و حجت خدا بر زمین هستند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: فرشتگان در شب های قدر دور خانه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) طواف می کنند و شب های قدر ویژه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان به ویژگی های مهم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: در این شب باید خواب را بر خود حرام کنیم و بهترین استفاده را از این شب ببریم؛ چراکه ممکن است مقدرات انسان در شب بیست و سوم رقم بخورد.

ممانعت حضرت زهرا از خواب فرزندان در شب بیست و سوم ماه رمضان

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در شب بیست و سوم اجازه نمی داد فرزندان خود به خواب بروند و برای این که از خواب آنها جلوگیری کنند آب بر صورت فرزندانش می پاشیدند./9461/پ202/غ

ارسال نظرات