۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۰۰۹

پذیرش 230 نفر در حوزه های علمیه خواهران زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان زنجان با اعلام خبر پذیرش بیش 230 طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان زنجان برای سال جدید گفت: بیش از 700 نفر متضاضی ورود بودند که بر اساس ظرفیت های موجود نهایتا 230 نفر از آنها پذیرش شدند.
پذیرش 230 نفر در حوزه های علمیه خواهران زنجان

حجت الاسلام بلال محمدی، رییس مرکز مدیریت حوزه های خواهران استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ضمن گرامیداشت هفته دولت، به بیان شکل گیری رسمی اولین حوزه علمیه خواهران استان زنجان پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران زنجان در سال های بعد از انقلاب وجود داشت و در حدود 17 سال قدمت این مدارس است ولی از سال 74 اولین مدرسه علمیه خواهران به صورت رسمی و اداری تاسیس شد.

 

وی در ادامه به تاریخچه حوزه های علمیه خواهران استان زنجان اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه خواهران الزهراء زنجان قدیمی ترین و اولین مدرسه علمیه خواهران استان است که از سال 74 شروع به فعالیت کرد ولی شکر خدا از سال های بعد روند شکل گیری این مدارس بهتر شد و حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان ابهر از سال 85 و مدرسه علمیه خواهران الزهراء شهرستان هیدج هم از سال 88 شروع به پذیرش طلبه و فعالیت کردند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان زنجان در ادامه به دیگر مدارس علمیه در سطوح عالیه اشاره کرد و گفت: مواردی که ذکر کردیم مربوط به سطح 1 است ولی خوشبختانه از سال 1390 هم موسسه نور الزهراء که در سطح 3 طلبه می پذیرد در رشته های اصول، فقه و کلام فعالیت خود را آغاز کرد و به جمع مدارس علمیه خواهران اضافه شد.

 

حجت الاسلام محمدی با ابراز خرسندی از استقبال خوب بانوان از حوزه های علمیه خواهران استان خاطرنشان کرد: امسال هم استقبال خوب بود و بیش از 700 نفر از بانوان متقاضی ورود به حوزه های علمیه خواهران استان بودند که نهایتا بر اساس ظرفیت های موجود بعد از گذراندن فیلترهای اولیه بیش از 230 نفر از این تعداد پذیرش شدند که ان شاء الله از مهر ماه امسال به عنوان طلبه در مدارس علمیه خواهران شروع به تحصیل می کنند.

 

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا در مدارس علمیه خواهران هم دوره تثبیت و اختبار مانند مدارس علمیه برادران وجود دارد یا نه، تاکید کرد: چنین روالی در مدارس علمیه خواهران وجود ندارد ولی نیم سال اول برای پذیرش شدگان جدید به صورت آزمایشی است که در صورت قبولی در امتحانات و کسب نمره قبولی در رعایت اخلاق، پذیرش آنها تثبیت می شود و به عنوان طلبه رسمی پذیرفته می شوند. /949/ت302/ب

ارسال نظرات