۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۴۶۷
مسؤول بسیج طلاب خوزستان:

حجره نشینی واژه ای توأم با معنویت و ساده زیستی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان، حجره نشینی طلاب را واژه ای توأم با اخلاص، معنویت و ساده زیستی دانست.
حجت الاسلام علي کاظم بهرام

حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه و شروع فعالیت علمی طلاب، اظهار داشت: ورود به حوزه علمیه آداب ویژه ای دارد که طلبه پیش از ورود به چنین مکانی بهتر است مطالعه و یا پیش زمینه ای در این باره داشته باشد.

وی با بیان این که زمانی طلبه در حوزه علمیه موفق می شود که خود را با آن هماهنگ کند، تأکید کرد: علمایی همچون شیخ مفید و شیخ صدوق سرآمد تهذیب و تزکیه نفس بوده اند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان همچنین با اشاره به واژه حجره نشینی طلاب خاطرنشان کرد: واژه حجره نشینی طلاب از دیرباز در حوزه های علمیه و به ویژه در میان مردم یک واژه توأم با اخلاص، معنویت، ساده زیستی و زی طلبگی بوده است.

حجت الاسلام بهرام حجره نشینی به معنای بریدن از مردم و عدم تعامل با اجتماع را مردود عنوان کرد و ابراز داشت: مردم به حوزه علمیه نگاهی توأم با معنویت دارند و آن را سرچشمه تأمین خوراک فرهنگی خود می دانند.

وی علما جهان تشیع را به اسلام مجسم تعبیر و تصریح کرد: تمامی صفات حسنه در علمایی یافت می شود که خود را در برابر هر گونه هوای نفس مصون کنند.

حجت الاسلام بهرام حوزه علمیه را مکانی برای ترویج روحیه تعاون و همکاری متقابل دانست و افزود: طلاب در حوزه علمیه باید در امور گوناگون حوزه علمیه، خود را شریک و در برابر آن ها احساس مسؤولیت کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان با اشاره به توجه امور معنوی از سوی طلاب بیان داشت: فلسفه طلبه شدن، قبولی سربازی امام زمان(عج) است؛ چرا که زمانی که طلبه وارد حوزه علمیه می شود باید تمام توجه اش به کسب رضایت الهی و امام عصر(عج) باشد.

حجت الاسلام بهرام با بیان این که طلبه اگر برای مادیات و کسب شهرت وارد حوزه علمیه شود به یقین وارد عرصه تباهی خواهد شد، تأکید کرد: طلبه باید هدفی معین که همان تبلیغ دین حقیقی اسلام است را انتخاب و به راه خود ادامه دهد؛ چرا که اگر از این هدف خارج و به بیراهه کشیده شود، از مهم ترین جایگاه خویش که همان سربازی امام زمان است دور می شود.

وی با اشاره به این که در تاریخ طلبگی این مهم اثبات شده که اگر شخصی با نیتی خالصانه وارد حوزه علمیه شود و هدف متعالی داشته باشد خداوند وی را از نیازهای دنیایی بی نیاز می کند، اظهار داشت: معرفت و عرفان حقیقی را باید طلاب به جامعه عرضه کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان سخن پایانی خود را به بیان ویژگی های طلبه موفق اختصاص داد و افزود: در مرحله نخست توکل بر خداوند متعال، تعیین هدفی معین و شناخت مانع های فرا روی هدف، باید مورد توجه طلبه واقع، تا کسب موفقیت برای وی آسان شود./9458/ت302/غ

ارسال نظرات