۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۱۰۸
معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف:

طرح ملی ترتیل‌خوانی در سراسر کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان این‌که مفاهیم قرآنی از ضرورت‌های اجرایی در محافل انس با قرآن است گفت: ترتیل خوانی و جزء خوانی طبق سال‌های گذشته در هزار و 723 امامزاده و بقاع متبرکه برپا خواهد شد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز شنبه هفتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دو طرح «نشاط معنوی و ضیافت‌الهی» پرداخت و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای رسالت فرهنگی و قرآنی خود در نظر دارد طرح نشاط معنوی را به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و نیز طرح ضیافت‌الهی را در جهت ارتقاع بخشی معنویت تمام اقشار جامعه در بقاع و امامزادگان سراسر کشور اجرا کند.

 

وی با اشاره به این مطلب که ارتقاء سطح معنویت مردم و نیز آموزش مفاهیم قرآنی از الویت‌های محافل انس و تدبر قرآن در سال جاری است عنوان داشت: امسال برنامهریزی دقیق ضیافت‌الهی سازمان در 2 هزار بقاع و امامزادگان سراسر کشور انجام شده که حدود 4 هزار روحانی از قم و سایر حوزه‌های علمیه کشور برای اجرایی کردن طرح فوق به این اماکن متبرکه اعزام شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی، با بیان این مطلب که بالغ بر دو هزار روحانی از حوزه علمیه قم اعزام شده‌اند ابراز کرد: از جمله برنامه‌های طراحی شده و تعریف شده برای این مبلغان «سخنرانی، گفتمان‌های دینی، پاسخ به مسایل شرعی، حضور در خیمه‌های معرفت» خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن بیان این مطلب که خیمه‌های معرفت در 326 بقعه متبرکه سراسر کشور برپا می‌شود تصریح کرد: در این محور از برنامه‌های طراحی شده ایستگاه کودک و نوجوان، بخش مشاوره به مسایل دینی و خانوادگی، پاسخ به شبهات، بخش چندرسانه‌ای و نیز ایستگاه «همه واقف باشیم» را داریم.

 

وی با اشاره به این‌که در هزار و 200 امامزاده جلسه تفسیر قرآن برگزار می‌شود اظهارداشت: در این بخش از طرح، تفسیر سوره حجرات که آیات متعدد در خصوص سبک زندگی دینی را دارد و از مطالبات رهبری در ابتدای رمضان سال 90 بوده، در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی، با بیان این مطلب که ترتیل خوانی و جزء خوانی طبق همه ساله در هزار و 723 امامزاده و بقاع متبرکه برپا خواهد شد، ادامه داد: این سنت حسنه در بقاع و امامزادگان شاخص هر استان از شبکه‌هاس استانی خودشان پخش مستقیم خواهد داشت تا همه مردم از آن بهرمند شوند.

 

معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با توضیح این‌که هر روزه قبل از ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی پیام‌هایی از آیات همان جزء در اختیار مردم و زائران حاضر در این اماکن مقدسه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: پانصد محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشور و نیز 9 قاری مصری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این مطلب که بیان مفاهیم قرآنی از ضرورت‌های اجرایی در محافل انس با قرآن است، عنوان داشت: مسابقات قرآنی از ظرفیت‌های استفاده شده، اهمیت به تدبر در قرآن است.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی، بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن را در شب 23 رمضان مصادف با شب قدر معرفی کرد و گفت: در این شب بزرگ به صورت ملی در تمام بقاع متبرکه شرکت کننده در طرح ترتیل‌خوانی سه سوره آسمانی و تاکید شده «عنکبوت، روم و دخان» را خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص طرح نشاط معنوی، گفت: این طرح در هزار و 800 آستان مقدسه اجرا می‌شود.

 

وی بهینه‌سازی اوقات فراغت و نیز تقویت بنیه اعتقادی، دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان را از اهداف اجرای نشاط معنوی خواند و بیان داشت: طرح فوق با حضور مربیان مجرب روحانی و کارشناسان مربوطه از هشت تیرماه لغایت 25مردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی، در پایان با اشاره به این مطلب که این طرح در سه بخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: سه محور آموزشی، تفریحی و ورزشی از محورهای یاد شده طرح نشاط معنوی است./9667/پ202/ب4

ارسال نظرات