۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۳۴۸۹
کارشناس مسائل دینی:

دوران امروز انقلاب اسلامی به عصر امام باقر شباهت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی جامعه المصطفی عصر حاضر را به دوران امام محمد باقر(ع) تشبیه کرد و یادآور شد: دشمن پس از جنگ تحمیلی دست از سلاح برداشته و شبهات متعدد را وارد جامعه کرده تا عقاید مردم را ضربه دار کند، در این میان حوزه های علمیه باید شبهات را بشناسند و به آنها پاسخ دهند.
شهادت حضرت امام باقر(ع)
حجت الاسلام محمد تقی مظفری، مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی جامعه المصطفی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فشار بنی امیه تا قبل از امامت امام محمد باقر(ع) گفت: اختناق بنی امیه به گونه ای بود که اجازه نمی داد سخنی از ائمه اطهار منتشر شود تا حدی که امام سجاد(ع) مطالب را بوسیله دعا بیان می کرد.
 
وی در ادامه افزود: فشار بنی امیه در دوران امام باقر(ع) کمتر شده و امام به بیان احادیث، تبلیغ اسلام و پرورش شاگردان پرداختند.
 
مبلغ علوم دینی حوزه های علمیه قم با اشاره به نقش اساسی امام محمد باقر(ع) در تبلیغ اسلام گفت: در دوران امام محمد باقر(ع) کتب مختلفی ترجمه شده و مذاهب مختلف حنبلی، حنفی، شافعی و مالکی پایه گذاری شدند که باعث انحراف مسلمانان شد.
 
حجت الاسلام مظفری به وارد شدن عقاید مختلف در دوران امام باقر(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام باقر(ع) دست به یک رنسانس علمی زدند تا مکتب نبوی را زنده کرده و با پرورش شاگردان، دین را نجات دادند.
 
وی عصر حاضر را به دوران امام محمد باقر(ع) تشبیه کرد و یادآور شد: دشمن پس از جنگ تحمیلی دست از سلاح برداشته و شبهات متعدد را وارد جامعه کرده تا عقاید مردم را ضربه دار کند.
 
کارشناس مسائل دینی به نقش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید شبهات را بشناسند و به آنها پاسخ دهند.
 
وی با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» افزود: اگر امام باقر(ع) نبود مسأله کربلا تحریف و خون امام حسین(ع) پایمال شده بود.
 
حجت الاسلام مظفری با تأکید بر اهمیت حضور علما در عرصه دفاع از دین ونشر معارف اهل بیت خاطر نشان کرد: علما باید مانند امام باقر(ع) تلاش کنند، خون شهدای هشت سال دفاع مقدس بوسیله نفوذ دشمنان و ضربه دار کردن اعتقادات مردم پایمال نشود.
 
مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی جامعه المصطفی در پایان با اشاره به تلاش حوزه های علمیه برای شناخت شبهات روز گفت: حوزه های علمیه باید مانند امام باقر(ع) رشته ها را تخصصی کرده تا بتوانند بهتر در برابر مسائل پاسخ گو باشند./1322/ت302/س
ارسال نظرات