۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۲۷۴۱
نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

دانشگاه اسلامی «صادقین» محل تجلی ایمان و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه حجت الاسلام گلزاده با اشاره به ویژگی دانشگاه اسلامی از منظر امام باقر(ع) ابراز کرد: دانشگاه اسلامی باید ایمان و اخلاق در آن موج بزند و با دانشگاه غیر اسلامی از نظر سیره و روش تفاوت داشته باشد.
دانشگاه اسلامي

حجت الاسلام صادق گلزاده، نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) محور اتصال دو بحر امامت و ولایت هستند یعنی از ناحیه پدر به امام حسین(ع) و از ناحیه مادر به امام حسن مجتبی(ع) پیوند دارند و روایاتی که امام زمان(عج) را از نسل این دو امام بزرگوار می‌داند ناظر به این جریان است.

 

وی بیان داشت: امام باقر(ع) نخستین شخصیت از اهل بیت(ع) است که مفهوم توسعه یافته حوزه یا دانشگاه اسلامی را توانستند رقم بزنند و بعد از ایشان نیز فرزند بزرگوارشان امام صادق(ع) با تربیت هزاران شاگرد مجتهد و فقیه این مکتب علمی را ادامه دادند که به نوعی تمام مذاهب اسلامی نیز شاگرد مکتب صادقین(ع) هستند.

 

حجت الاسلام گلزاده با اشاره به ویژگی دانشگاه اسلامی از منظر امام باقر(ع) ابراز کرد: دانشگاه اسلامی باید ایمان و اخلاق در آن موج بزند و با دانشگاه  غیر اسلامی از نظر سیره و روش تفاوت داشته باشد.

 

وی افزود: دانشگاه اسلامی باید مرکز علم، دانش، بستر فضیلت و نوع آوری باشد و با پرهیز از تکروی با سایر ظرفیت‌های علمی و اندیشه‌ای تعامل و همکاری دارد چنان که پیامبراکرم(ص) فرمودند «دانش بجوئید هر چند مجبور باشید برای کسب علم به دورترین کشور یعنی چین سفر کنید» که این نگاه به عنوان یک شاخصه برجسته است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه به ولایتمداری و ولایت‌پذیری دانشگاه اسلامی اشاره و تأکید کرد: دانشگاه اسلامی باید از ولایت فقیه پیروی داشته باشد و با ولایت پذیری از ایشان در راستای سیاست‌های کلی نظام حرکت کنند و هم افزایی داشته باشند.

 

وی علم کاربردی و مفید را شاخصه دانشگاه اسلامی خواند و تصریح کرد: اگر دانشجو و طلبه، مجموعه‌ای از تئوری، اندیشه و علوم انتزاعی داشته باشد اما اثر عملی در زندگی مادی و معنوی جامعه ایجاد نکند سودی نخواهد داشت بلکه علمی مفید است که در حوزه معنویت، اقتصاد، اجتماع و تربیت جامعه مؤثر باشد.

 

حجت الاسلام گلزاده افزود: دانشگاه اسلامی نباید برای جامعه مضر باشد زیرا انحراف و اثر تخریبی یک شخصیت علمی حوزوی و دانشگاهی در جامعه بسیار بیشتر از افراد معمولی خواهد بود چنان که نفع و فایده عالم با اخلاص نیز برای جامعه بسیار زیاد است./908/ت302/س

ارسال نظرات