۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۷۵۸
مدیر حوزه علمیه قدیری قم:

گسترش علوم امام باقر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قدیری با توجه به تبلیغات دشمنان برای کاهش جاذبه اسلام در جهان گفت: حوزه علمیه باید طلاب مشتاق به علوم اسلامی از سراسر دنیا را جذب کند و با نظم و برنامه‌ریزی دقیق، مکتب اهل بیت(ع) را در جهان تبلیغ و ترویج کند.
مدرسه فيضيه قم

سید مرتضی مرتضوی درچه‌ای، مدیر حوزه علمیه قدیری به ملاک و معیار حوزه و دانشگاه از منظر امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: دانشگاه صادقین(ع) تفاوت ماهوی با دانشگاه امروز داشته است یعنی شاگردان ائمه اطهار(ع) به طور مستقیم از محضر ایشان استفاده می‌کردند و از منابع علم الهی بهره‌مند می‌شدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اظهار داشت: شاگردان دانشگاه اهل بیت(ع) از لحاظ علمی و نقل حدیث با یکدیگر متفاوت بود‌ه‌اند که برخی همچون زراره احادیث  و علوم بیشتری را از ایشان نقل کرده‌اند.

 

حجت الاسلام مرتضوی درچه‌ای به شرایط استثنایی دوره صادقین(ع) اشاره و تأکید کرد: امام باقر(ع) از این شرایط استفاده کردند و این دانشگاه اسلامی را تأسیس کردند و امام صادق(ع) این حرکت علمی را ادامه داده و به اوج شکوفایی رساندند.

 

وی با اشاره به شرایط مهم و تاریخ ساز حوزه و دانشگاه در حال حاضر افزود: رشته‌های گوناگون متناسب با نیاز جامعه باید در حوزه علمیه تدریس شود و در دانشگاه نیز از علوم انسانی با مبانی اسلامی بهره‌برداری شود و جزء متون درسی قرار بگیرد.

 

مدیر حوزه علمیه قدیری با توجه به تبلیغات دشمنان برای کاهش جاذبه اسلام در جهان یادآور شد: حوزه علمیه باید طلاب مشتاق به علوم اسلامی از سراسر دنیا را جذب کند و با نظم و برنامه‌ریزی دقیق، مکتب اهل بیت(ع) را در جهان تبلیغ و ترویج کند.

 

وی نظم و برنامه ریزی را ویژگی مهم حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: با نظم و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان معضلات را حل کرد و به تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) پرداخت.

 

حجت الاسلام مرتضوی درچه‌ای در پایان به مراکزی همچون جامعه المصطفی اشاره کرد و افزود: این مراکز علمی ظرفیت دارند که جهانی عمل کنند و در سراسر دنیا، دوستداران اسلام ناب محمدی(ص) را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کنند./908/ت302/س

ارسال نظرات