۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۱۷۵
امام جمعه شوشتر:

پیاده روی های اربعین نشان دهنده استمرار حماسه سازی واقعه کربلا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با اشاره به این که پیاده روی های اربعین الگویی از پیوند مردم با ولایت است گفت: این پیاده روی ها نشان دهنده استمرار حماسه سازی واقعه کربلا است.
حجت الاسلام سليماني ، امام جمعه شوشتر

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به استقبال بی نظیر عزاداران امام حسین(ع) از مراسم اربعین حسینی نسبت به سال های گذشته، اظهار داشت: پیاده روی های اربعین نشان داد که حماسه سازی های واقعه عاشورا متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

وی بصیرت افزایی، آگاهی بخشی، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان را از برکات این واقعه دانست و گفت: باید از شرکت کنندگان در این مراسم تقدیر کرد.

امام جمعه شوشتر با بیان این که عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، نشانه وحدت و همدلی شیعیان است، ابرازداشت: استقبال عزاداران از مراسم اربعین حسینی مانور بزرگی از قدرت شیعیان است.

وی دفاع از حریم ولایت در مقابل تهاجم فرهنگی سلفی ها، تکفیری ها و کسانی که علیه مکتب اهل بیت(ع) تلاش می کنند را از علل اصلی استقبال گسترده عزاداران از مراسم برشمرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که استقبال گسترده مردم از مراسم اربعین حسینی پاسخ قاطعی به هجمه گروه های مخالف با مذهب تشیع است، گفت: این استقبال با شکوه بیانگر ارادت بی نظیر پیروان تشییع نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

امام جمعه شوشتر گفت: شرکت در حماسه سازی های مستمر برگرفته از فرهنگ عاشورا، پیوند با ولایت و به ثمر رساندن عشق و علاقه به اباعبدالله(ع) از پیام های اصلی برگزاری مراسم اربعین هستند.

وی همچنین افزایش بصیرت، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان را از برکات شرکت در این مراسم دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا پاسخ روشنی به دشمنان اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با بیان این که عزاداری برای امام حسین(ع)، سبب عمق بخشی به آموزه های دینی و ولایت‎مداری مردم می شود، ابرازداشت: ایجاد وحدت و همدلی میان شیعیان و اهل تسنن از دیگر برکات این مراسم مذهبی است.

وی نمایش اقتدار جهان تشیع و معطوف کردن نظر مردم دیگر کشورها به قیام امام حسین(ع) را از دیگر تأثیر های این مراسم دانست.

این استاد حوزه گفت: عزاداری برای امام حسین(ع)، سبب ایجاد حس پرسش‎گری نسبت به ارزش های این قیام از سوی افکار عمومی به ویژه نسل جوان خواهد شد.  

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: آشنایی افکار عمومی با هدف های قیام امام حسین(ع) آغازی برای آگاهی و معرفت است.

امام جمعه شوشتر عنوان کرد: مدیریت درست برنامه ها و تلاش برای بصیرت افزایی نسبت به انقلاب امام حسین(ع) از راهکارهای استفاده صحیح عزاداران از مراسم اربعین است.

وی در پایان ابراز داشت: عزاداران با رعایت بهداشت عمومی و همدلی با یکدیگر در مسیرهای پیاده روی به کربلا سبب حفظ شأن این مراسم مقدس می شوند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات