۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۸۵۹
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خبر داد:

اجرای سند چشم انداز حوزه خراسان از سال 95

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان از اجرایی شدن سند چشم انداز این حوزه از سال 1395خبر داد.
مرکز مديريت حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این حوزه، گفت: پایان نامه های مدارس تخصصی و دوره های عمومی فقه و اصول  در این نمایشگاه دارای رشد قابل قبول و محتوایی ارزشمند است.

 

وی با بیان این که سند چشم انداز 20 ساله حوزه علمیه خراسان افق پژوهشی اینحوزه را مشخص کرده است که طبق این سند، باید این حوزه در عرصه پژوهش دومین حوزه جهان تشیع در عرصه پژوهش باشد، تصریح کرد: اولین برنامه پنج ساله حوزه علمیه خراسان نیز تا پایان سال 94 تدوین و تصویب و در سال 95 اجرایی خواهد شد.

 

دبیر اجرایی شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، سند چشم انداز رایک سند فرادستی دانست و افزود: در آینده مجموعه برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی، تبلیغی حوزه باید مبتنی بر این سند باشد و در واقع در این سند افق آینده حوزه تدوین شده است.

 

وی با بیان این که آموزش پژوهش محور یکی از برنامه های این حوزه است که به صورت جدی دنبال می شود، اظهار کرد: تدوین سند جامع آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان بر اساس نظام جامع آموزشی تدوین شده که ان شاالله در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام فرجام تأکید کرد: در یک نظام اسلامی اگر بخواهد همه مقولات قانونگذاری و اجرا در عرصه های اجتماعی و سیاسی با نگاه دینی دنبال شود،باید مبنای دینی آن فعالیت و تصمیم نیز مشخص گردد و مبانی دینی در یک نظام اسلامی بر عهده مجموعه های پژوهشی با رسالت دینی همچون حوزه های علمیه است.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، ارائه آثار پژوهشی محققان حوزه را گامی به جلو خواند و ابراز داشت: با برگزاری این نمایشگاه ها، افراد در یک مجموعه گرد هم می آیند و تبادل نظر در بین مؤسسات پژوهشی شکل می گیرد و در نتیجه هم افزایی آنان، خلأهای موجود احساس می شود و این مؤسسات و مراکز پژوهشی با برنامهریزی جامع در صدد رفع این خلأها برخواهند آمد./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات