۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۲۰۶
امام جمعه اردبیل:

جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب امروز یکی از ضلع های قدرت جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، تأثیر‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی و معادلات جهانی را نتیجه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، روح بلند شهدا و حضور مردم در صحنه توصیف کرد و گفت: اگر ما زمانی کشور جهان سوم فراموش شده بودیم اما این انقلاب امروز یکی از اضلاع قدرت جهانی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به فرا رسیدن سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: شأن و شرف یک ملت، بسته به اموری است که انقلاب اسلامی در حد اعلی آنها را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

 

وی افزود: پیشرفت‌های علمی و سهیم شدن در تولید دانش جهانی یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی است که قطعاً تقدم و پیشرفت کشور در حوزه علمی و تولید دانش جهانی یکی از برجستگی‌های انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه اردبیل در مورد رشد علمی کشور پس از انقلاب اسلامی و  پرتاب ماهواره فجر، خاطرنشان کرد: این تولید نشان اوج اقتدار علمی ایران در دوره محاصره است و این ماهواره بر خلاف ماهواره گذشته یک و نیم سال در مدار زمین چرخش کرده و می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار کشورمان قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: کاربردهای علمی ماهواره‌ها در زمان ما فوق‌العاده است و اگر استکبار جهانی خدمات ماهواره‌ای را قطع کند کشورها فلج می‌شوند و در حال حاضر تمامی پهنه جهان از بزرگترین مناطق تا دورافتاده‌ترین جزایر زیر پوشش شبکه گسترده ماهواره‌های ارتباطی مخابراتی و نظامی قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: در چنین شرایطی ایران با پرتاب ماهواره به سمت استقلال کامل علمی پیش رفته است و ثابت کرده در این عرصه به یک خوداتکایی دست پیدا کرده است.

 

وی عصر حاضر را عصر دستیابی به فناوری‌های نانو و تکنولوژی‌های برتر در این زمینه بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در این سرعت تحولات هم در تکنولوژی‌های جدید و هم فناوری‌های نظامی توانسته است دشمن را ناکام بگذارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حضور 80 رزم‌ناو ایران را در خلیج فارس یک اقتدار و قدرت نظامی برتر توصیف کرد و یادآور شد: حاکمیت ملی و استقلال سیاسی و همچنین تأثیرگذاری در عرصه بین‌الملل و حضور در معادلات منطقه‌ای و جهانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی داشتن اقتدار نظامی و عرضه صیانت و حراست از تمامیت ارضی، داشتن فضای آزادی بیان و نقد و تضارب آرا، داشتن رهبریت صالح، مهذب، حکیم، امین، شجاع و دلسوز به امت و شکسته شدن طلسم وابستگی به دنیای غرب و شرق را از جمله این شاخصه‌ها اعلام کرد و گفت: اگر در دوران پهلوی ایران جزو پنجاه و یکمین ایالت آمریکا به شمار می‌رفت امروز کشور ایران کشور با استقلال تمام و حاکمیت ملی است که تابع هیچ نظام شرق و غرب نبوده و خود در زمره فرمانروایان عصر کنونی است.

 

وی بزرگ ترین خطر را برای انقلاب اسلامی، خطر اختلاف داخلی و فاصله گرفتن از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: خسته کردن مردم برای خالی کردن صحنه، سست کردن اراده مسؤولان و ایجاد شکاف بین مردم و نظام از اهداف دشمن است.

 

حجت الاسلام عاملی تاثیر‌گذاری جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین‌المللی و معادلات جهانی نتیجه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، روح بلند شهدا و حضور مردم در صحنه توصیف کرد و گفت: اگر ما زمانی کشور جهان سوم فراموش شده بودیم به اذعان بسیاری از دوستان و دشمنان این انقلاب امروز یکی از اضلاع قدرت جهانی است به طوری که امروز این انقلاب توانسته جایگاه واقعی را در دنیا به دست آورد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به معصیت بزرگ ربا در جامعه اظهار کرد: مردم استان باید بکوشند تا سپرده خود را در بانکی بگذارند که با نرخ سود 4 درصد به عنوان کارمزد تسهیلات پرداخت کرده و در‌صدد ترویج سنت قرض‌الحسنه است.

 

وی افزود: اگر دولت مدعی است که تورم را به 16 درصد کاهش داده است از دولت می‌خواهیم پول هزینه نگهداری در بانک‌ها را که بالاتر از 20 درصد است تعدیل کرده و کاهش دهد.

 

امام جمعه اردبیل گفت: بانک‌ها به بهانه هزینه نگهداری پول نرخ سود خود را افزایش داده‌اند در حالی که وظیفه بانک ورود در حوزه ایجاد اشتغال، کار‌آفرینی و تولید است نه اینکه بخواهد از محل هزینه نگهداری پول منافعی را برای خود به دست آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اعلام رسمی دولت که نرخ تورم تا 16 درصد تنزل کرده از دولت خواست هزینه نگهداری پول در بانک‌ها را نیز تا 16 درصد تنزل دهد.

 

وی با اشاره به اینکه درصد گرفته شده از سوی بانک‌ها با نرخ تورم اعلامی از سوی دولت سازگار نیست، تصریح کرد: مردم در این صورت حق تردید در نرخ اعلامی را دارند.

 

امام جمعه اردبیل در مورد فلسفه ربا بیان کرد: مردم از احتیاجات همدیگر نباید سوء استفاده کنند و در قدم بعدی با تقویت عواطف جامعه باید از حرکت‌ها و اقداماتی همچون ربا پرهیز کرد./937/پ201/ب6

ارسال نظرات