۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۴۵۴۱۰
حجت‌الاسلام سالک:

هدف مراجع تقلید از تذکر دادن به وزیر ارشاد جلوگیری از اباحه‌گری است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه مراجع تقلید، علما و دلسوزان نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: هدف مراجع تقلید و علما از این تذکرات این است که جلوی اباحه‌گری را بگیرند و جلوگیری از این بستر؛ رسالتی است که بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه این وزارتخانه است.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گلایه مراجع تقلید، علما و دلسوزان نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در یک ساله گذشته، گفت: وزارت ارشاد مجموعه‌ای از هنرمندهایی در زمینه‌های مختلف است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اداره کردن چنین مجموعه‌ای کار بسیار سختی است، ابراز داشت: اما آن چیزی که خیلی مهم است نوع نگاه کردن به مسائلی است که از داخل این مجموعه‌ها بیرون می‌آید و همچنین چگونگی برخورد کردن با همین مسائل است.

 

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به این‌که بی تردید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم نگاه خطا نسبت به انجام مأموریت خود ندارد، تصریح کرد: ولی متأسفانه برخی اوقات شاهد مسائلی هستیم که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم مجبور به تذکراتی در این رابطه شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به مجوز کنسرت‌های غیر شرعی موسیقی اشاره کرد و اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بارها به دلیل مجوز دادن به برخی از گروه‌های موسیقی برای اجرای کنسرت‌های غیر مجاز تذکراتی را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تأثیرات این تذکرات اشاره کرد و افزود: در برخی اوقات این تذکرات نتیجه داشته اما همیشه اینطور نبوده است لذا در قسمت‌هایی هم که تذکر داده شده است مانند مجوز دادن به برخی فیلم‌های حاشیه‌دار سینمایی وزارت ارشاد به راحتی به خواسته مجلس عمل کرده است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطلوب باشد، ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد باید راهی پیدا کند تا بتواند در عملکرد خود به صورتی مطلوب که مورد تأیید مردم و مراجع باشد عمل کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌‌ در پایان با اشاره به نگرانی مراجع تقلید و علما از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هدف مراجع تقلید و علما از این تذکرات این است که جلوی اباحه‌گری را بگیرند و جلوگیری از این بستر، رسالتی است که بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه این وزارتخانه است./922/ت302/ش

 

 

 

ارسال نظرات