۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۲۸۳
امام جمعه نکا:

همدلی و همزبانی دولت و ملت موجب ایجاد جبهه مستحکم دینی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و ملت موجب ایجاد جبهه مستحکم دینی براساس اسلام ناب محمدی(ص) می شود.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و ملت موجب ایجاد جبهه مستحکم دینی براساس اسلام ناب محمدی(ص) می شود.

 

وی افزود: صداقت از مسائل مهمی است که باید در جامعه به آن توجه شود و مسؤولان و مردم در این راستا گام بردارند تا با ایجاد صداقت، شاهد تحقق همدلی و همزبانی در جامعه باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران عنوان امسال را بسیار حائز اهمیت و قابل توجه دانست و اظهار داشت: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب و خنثی کردن توطئه های آنها نیازمند همدلی و انسجام داخلی است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی نشان داد که با دولت همدل است اما دولت، یعنی نهادهای دولتی باید با شناسایی و رفع مشکلات مردم در جهت خدمتی صادقانه به آنها گام بردارد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که همدلی و همزبانی ریشه در دین دارد، گفت: خداوند بارها در قرآن بر اتحاد و وحدت تاکید کرده است و به همین دلیا باید بدانیم که همدلی و همزبانی از مؤلفه های مهمی است که باید به آن توجه ویژه اعمال شود.

 

وی ادامه داد: همدلی و همزبانی یعنی اینکه باید همدل و یک زبان راه حق را در پیش بگیریم و از صمیم قلب و صادقانه با تأسی گرفتن از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای رضای خداوند و حل مشکلات مردم بدون شعار گام برداریم.

 

امام جمعه نکا افزود: در شرایط فعلی و با توجه به توطئه های مختلف دشمنان همدلی و همزبانی از نیازهای مهم و اساسی کشور است که باید سرلوحه کار همه مسؤولان و مردم قرار گیرد و صداقت در عمل و گفتار در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: شرایط امروز جهان اسلام و جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌الملل و تأثیرگذاری ایران اسلامی بر سیاست‌های جهانی به خصوص منطقه خاورمیانه نیازمند همدلی و همزبانی، اتحاد و وحدت در داخل  کشور و همچنین یکپارچگی و یگانگی در گفتارها و رفتار است که باید در جامعه دنهادنیه شود.

 

وی با بیان این که ولایت و رهبری کانون همدلی و همزبانی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: دولت‌مردان باید به انتظارات معقول مردم به عنوان ولی نعمتان این انقلاب و نظام توجه کنند و نقدهای دلسوزانه را بپذیرند و ملت نیز به دور از تخریب دولت و با حمایت از عملکرد، نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند تا موفقیت و اقتدار همه جانبه نظام حاصل شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات