۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۰۴۲۰

تأکید امام جمعه گرگان بر بهره گیری از توان روحانیان متخصص در مدارس

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، تشکیل کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را در ارتقاء روحی و معنوی دانش آموزان، مفید و سازنده دانست و گفت: آموزش و پرورش باید از ظرفیت حوزه علمیه در جهت تقویت معنویت در مدارس بهره گیرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار دبیر کمیته همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، این کمیته را در ارتقاء روحی و معنوی دانش آموزان، مفید و سازنده دانست و گفت: آموزش و پرورش باید از ظرفیت حوزه علمیه در جهت تقویت معنویت در مدارس بهره گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، راهکار خاص خودش را دارد، خاطرنشان کرد: برای مثال، در استان گلستان، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان تنها مدرسه ای است که طلاب تا پایه ده تحصیل می کنند و بقیه مدارس علمیه تا یاپه های سه و چهار را دارند.

 

امام جمعه گرگان توصیه کرد: اگر دولت، خواهان استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در آموزش و پرورش است باید از حوزه بخواهد تا در یک فاصله زمانی مشخص سه یا پنج ساله، روحانیان متخصص در مسادل دینی و مذهبی را تحویل این وزارتخانه بدهد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: این کار نیاز به بودجه دارد و وزارت آموزش و پرورش هم باید بودجه آن را تأمین کند، اینکار بهتر از آن است که یکمرتبه بدون حساب و کتاب، تعدادی طلبه را وارد مدارس کنید و بعد هم هیچ نتیجه ای نگیرید.

 

وی با اشاره به 200 هزار نفر نیروی مازاد وزارت آموزش و پرورش و حقوق سالیانه دو هزار و 400 میلیارد تومانی آنها گفت: اگر آموزش و پرورش از ابتدا، به صورت کارشناسی، با حوزه علمیه وارد مذاکره می شد، می توانست هم روحانیان واجد شرایط را استخدام کند و هم اینکه این تعداد نیروی مازاد نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با انتقاد از رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، نسبت به نحوه همکاری با حوزه علمیه گفت: متأسفانه، مسأله ای که در گذشته، آموزش و پرورش به دنبال آن بود و هیچ نتیجه ای نداشت، در این دوره هم مطرح شده است.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: شما به دنبال تعالی روحی و معنوی دانش آموزان هستید، اما راهی را که برگزیده اید، بازدهی مورد نظر شما را ندارد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات