۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۳۰۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دشمنان نمی خواهند هیچ چرخ اقتصادی در کشور بچرخد

خبرگزاری رسا- حسن رحیم پور ازغدی گفت: چرخیدن سانتریفیوژها برای کمک به چرخیدن چرخ زندگی مردم است چرا که انرژی هسته ای مستقلی که زمام و مدیریتش در دست خودمان باشد بسیاری از مشکلات امروز و مشکلات فردایی که نفت تمام می شود را حل می کند.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، به تبیین راهکار های رسیدن به اقتصاد اسلامی بر اساس آموزه های امام هشتم(ع) پرداخت و گفت: تحریم های اقتصادی علیه ما 36 سال است که وجود دارد اما اگر این تحریم ها به تازگی وضع شده بود نیز با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به سران قوا و مسؤولان ابلاغ کردند، نه تنها می توانیم مشکلات اقتصادی خودمان را حل کنیم، که مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از مشکلات جهان را نیز می توانیم حل کنیم.

 

وی «چرخیدن چرخ سانتریفیوژها در عین چرخیدن چرخ زندگی مردم» را سخنی درست دانست و در تبیین نکات پیرامون آن اظهار داشت: ما چرخیدن سانتریفیوژها را برای تأمین و حل مشکلات معیشتی مردم می خواستیم، نه برای آخرت؛ در واقع چرخیدن سانتریفیوژها برای کمک به چرخیدن چرخ زندگی مردم است چرا که انرژی هسته ای مستقلی که زمام و مدیریتش در دست خودمان باشد بسیاری از مشکلات امروز و مشکلات فردایی که نفت تمام می شود را حل می کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع از حقوق و عزت ملت ایران را در راستای چرخیدن زندگی مردم و متضمن تأمین آخرت آن ها عنوان کرد و افزود: این شعار بسیار خوب است اما اگر دشمنان بگذارند؛ هدف دشمنان این است که نگذارند هیچ چرخ اقتصادی در این کشور بچرخد.

 

رحیم پور ازغدی در تبیین اصول اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر مسؤولان می خواهند مشکلات کشور از داخل حل شود، باید کاری کنند که تمام موانع اداری امور اقتصادی برطرف شود و تولیدکننده اشتیاق عظیمی برای فعالیت در کشور داشته باشند.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای تازه تفحص شده از مناطق عملیاتی به ویژه شهدای غواص، تصریح کرد: خیانت هایی که از روی عمد یا از روی نادانی به تولید داخلی کشور شده است، کم تر از خیانت هایی که سبب لو رفتن عملیات کربلای چهار شد نیست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، احادیث و روایات رضوی را بهترین آموزه های حقوقی در امور اقتصادی خواند و گفت: اگر تمام تحریم ها را بردارند، نفت هم هزار برابر فروش برود و پول از زمین و آسمان برسد، اما مصرف و حرص را کنترل نکنیم، هم دنیا و هم آخرت مان تباه می شود.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به روایتی از امام هشتم(ع) که می فرماید «لا یُجتَمَعُ المالُ اِلاّ بِخِصالِ خَمسٍ؛ بِبُخْلٍ شدیدٍ وَ اَمَلٍ طَویلٍ وَ حِرصٍ غالِبٍ وَ قَطیعَه الرَّحِم وَ ایثار الدُّنیا عَلىَ الآخِرَه»، اظهار کرد: تراکم سرمایه اشخاص خاص بدون جریان صحیح اقتصادی در کشور تأمین نمی شود، اگر پنج فساد اخلاقی بخل شدید، آرزو های دور و دراز، حرص در معامله، قطع رابطه خویشاوندی به خاطر پول و ترجیح دنیا بر آخرت حل نشود.

 

وی با بیان این که توجه به هر کدام از روایات امام رضا(ع) مشکلات دنیوی را حل می کند، گفت: بازاری هایی که نام اهل بیت(ع) را می برند، به این کلام امام رضا(ع) توجه کنند که می فرمایند «اگر شیعه ما هستید، دنبال سود محدود باشید، نه سود نامحدود.»

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیث دیگری فرموده اند «مؤمن از مؤمن سود نامعقول نمی گیرد چرا که این نوع سود گرفتن نوعی ربا است»؛ ربا یعنی انسان کار نکند و دیگری را استثمار کند تا بدون خدمات اجتماعی جیبش را پر کند.

 

رحیم پور ازغدی در تبیین روایت دیگری از امام هشتم(ع)، داشتن روحیه ذلت و خواهش بیش از حد را از عواملی معرفی کرد که موجب نفرت پروردگار می شود و افزود: وقتی این ذلت در داخل یک جامعه گناه باشد، خواهش از بیگانه و غرب خیلی بدتر است.

 

وی با اشاره به تأکیدات آموزه های دینی بر کار و تلاش، خاطرنشان کرد: مذهبی که انسان را به عرق نریختن، فرار از تلاش و مفت خوری دعوت کند، مذهب امام رضا(ع) نیست چرا که ایشان فرمودند «جامعه بشری نمی تواند بدون کار نیازهایش را تأمین کند و این سنت الهی است؛ راحت طلب نباشید و کار و تلاش را ترک نکنید.»

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کسی که می خواهد کشور را از وارداتی بی نیاز کند، هزار تحریم بدتر از این تحریم ها را کأن لم یکن می گرداند؛ امام رضا(ع) در این باره فرمودند «کسانی که تلاش می کنند امت مسلمان را از دشمنان اسلام بی نیاز کنند، پاداش شان نزد خداوند از مجاهد فی سبیل الله بیش تر است»، یعنی اگر کسی بخواهد در کشور کار ایجاد کند، مثل غواص های عملیات کربلای چهار و بلکه بالاتر از آن ها است./820/پ202/ج

ارسال نظرات