۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۹۷۹۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

تبیین آسیب‌های اجتماعی برای مردم از وظایف روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اعتماد همیشگی مردم به روحانیت گفت: تبیین آسیب‌های اجتماعی برای مردم از وظایف روحانیت است.
حجت الاسلام صلاحي

حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به تأثیر گذاری روحانیت در جامعه اظهار داشت: مبلغان در تمام مقتضیات زمانی همیشه نقش بسزایی ایفا کرده‌اند و امروز نیز روحانیان رسالت بسیار سنگینی از این نظر بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد و وثوق همیشگی مردم نسبت به روحانیت گفت: مردم همیشه روحانیان را مورد اعتماد می‌دانند و در این میان روحانیان نیز با حضور در مساجد و سخنرانی در منبرها، مردم را از مضرات طلاق و اعتیاد که ریشه در آسیب‌های اجتماعی دارند، آگاه می‌سازند.

 این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حضور و فعالیت روحانیان در روستاها جهت اگاهی بخشی افزود: روحانیان در روستاها نیز حضور دارند و با کار تبلیغی که انجام می‌دهند، سعی بر آن دارند که مردم روستاها را نیز از هجمه‌هایی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند، آگاه سازند.

 حجت‌الاسلام صلاحی در ادامه با اشاره به حضور همیشگی روحانیان زنجانی در اقصی نقاط استان و تبلیغ دین مبین اسلام تصریح کرد: در همه مناطق روستایی زنجان در تمام طول سال مبلغ و روحانی برای تبلیغات دینی دارند که البته کار تأمین نیرو، بسترسازی و لوازم سخت‌افزاری خاص خود را می‌طلبد.

 وی در ادامه با اشاره وجود خانه های عالم در برخی از روستاها و اهمیت و نقش تأثیرگذار آن بر روند تبلیغی روحانیان تاکید کرد: خانه عالم در روستاها نقش بسیار مهمی در کار تبلیغی روحانیان دارد و اکنون نیز 31 خانه عالم در استان زنجان داریم که در آنها روحانی مستقر حضور دارد و در کل، در استان 40 نفر از طلاب سفیران هدایت به امر تبلیغ مشغول هستند.

 معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به طریقه جذب و آموزش مدارس سفیران هدایت خاطرنشان کرد: جذب سفیران هدایت در حوزه معاونت تبلیغ است که طلاب را از سطوح دبیرستان جذب کرده و به آنها طی یک دوره پنج ساله، آموزش های لازم تبلیغی را ارائه می‌دهند./949/ت302/ب4

ارسال نظرات