۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۷۷۸۱۶
معاون فرهنگی پژوهشی تبلیغات اسلامی زنجان:

فضای تربیتی مناسبی برای جوانان و نوجوانان تعریف شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که باید فضای تربیتی مناسبی برای جوانان تعریف شود، گفت: در کلاس های طرح اوقات فراغت تلاش می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی و مسائل اساسی زندگی به نسل جوان انتقال داده شود.
حجت الاسلام صلاحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره تبلیغات اسلامی استان، امروز در جلسه توجیهی مسؤولان هسته های فرهنگی جوان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به تأثیرگذاری مسؤولان هسته های فرهنگی، اظهار داشت: مسؤولان هسته های فرهنگی جوان، لیدر جوانان خود درمنطقه هستند و این افراد تأثیر بسزایی در جذب جوانان به مطالب دینی دارند.

 

وی در ادامه با بیان این که باید فضای تربیتی مناسبی برای جوانان تعریف شود، تصریح کرد: در کلاس های طرح اوقات فراغت تلاش می‌شود تا مهارت های اجتماعی و مسائل اساسی زندگی به نسل جوان انتقال داده شود که البته برگزاری کلاس ها در طبیعت تأثیر بیشتری را خواهد داشت چرا که طبیعت درس های فراوانی برای انسان ها دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فرصت های حضور در فضای مجازی و محتوا سازی در این عرصه تأکید کرد: فضای مجازی فرصت خوبی برای تهیه محتوای مناسب در این حوزه است و از این رو هسته های فرهنگی با تولید محتوا در وبلاگ ها می توانند علاوه بر کاهش هزینه ها بر توسعه محتوای دینی نیز یاری رسانند.

 

حجت‌الاسلام صلاحی در ادامه با اشاره به تلاش در زمینه کاهش هزینه های هسته های فرهنگی خاطرنشان کرد: نباید هزینه های زیادی برای تهیه خروجی برنامه های هسته های اوقات فراغت خرج کرد و به اعتقاد بنده وبلاگ در کاهش هزینه ها کارساز بوده و بسیار است.

 

حجت الاسلام صلاحی در ادامه با اشاره به نتایج بسیار مثبت کارهای مخلصانه گفت: وقتی کار با اخلاص انجام شود نتیجه خود به خود حاصل خواهد شد از این رو باید کار را برای خدا انجام داد و نگران نتیجه نبود، چرا که نتیجه خود به خود دنبال هر کار مثبتی می آید.

 

وی در پایان با اشاره به این که باید اسامی افراد شرکت کننده در طرح ها و کلاس های اوقاف فراغت هرچه سریع تر در سامانه اوقات فراغت سازمان ثبت شود، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در طرح اوقات فراغت امسال از مربیان بومی و غیر بومی بهره می‌برد.

 

در ادامه این جلسه امیر علی امینی، راد کارشناس امور فرهنگی و دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت استان، به تشریح شیوه نامه و ابلاغیه استانی طرح پرداخت و گفت: در استان زنجان 40 هسته فرهنگی جوان و بیش از 60 بوستان معرفت و 40 کلاس قرآنی از سوی مؤسسات قرآنی در سال جاری فعالیت دارند.

 

وی در ادامه راهکارهای ارائه شده در شیوه نامه طرح اوقات فراغت تهیه شده سازمان تبلیغات اسلامی را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: این راهکارها زمانی کارساز است که مجریان طرح تلاش کنند آن را به شکل کامل و صحیح عملیاتی کنند./949/پ202/ح

ارسال نظرات