۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۳۳۸
لاریجانی:

برجام نباید لطمه‌ای به رشد دفاعی کشور بزند/ نتایج کمیسیون برجام به مجلس ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام نباید هیچ لطمه ای به رشد بنیه دفاعی کشور بزند، گفت: بنیه دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث صیانت از عزت میهن اسلامی شده است و برجام نباید هیچ تنه ای به رشد دفاعی کشور بزند.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز دوشنبه ششم مهر، در جلسه شورای اداری مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه که در فرمانداری ساوه برگزار شد، بیان کرد: امروز کاملا مشهود است که سیر مذاکرات به خوبی طی شده و مراحل پایانی کار در حال انجام است.

 

روشن شدن موضوع هسته‌ای اصلی ترین دغدغه‌ موجود در کشور

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که از ابتدای مذاکرات تا امروز مهم‌ترین و اصلی ترین دغدغه‌ای که وجود داشت، روشن شدن موضوع هسته‌ای ایران است، گفت: این موضوع مهم 12سال است که توسط غربی‌ها در آن سنگ‌اندازی شده و همچنین آنان با ایجاد فشارهایی بر ملت ایران سعی بر نابودی داشته اند.

 

لاریجانی با بیان این که کمیسیونی در جهت بررسی ابعاد مختلف مذاکرات مانند برجام در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، گفت: این کمیسیون متشکل از کمیته‌های مختلف در ابعاد گوناگون است و امروز در حال نتیجه گیری است و همچنین فردا نتایج به مجلس ارائه می شود تا تصمیم‌گیری‌های لازم برای آن انجام پذیرد.

 

موضوع هسته‌ای مانند مسائل بزرگ استراتژیک مربوط به  مقام معظم رهبری است

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با بیان این که مذاکرات در سه سال اخیر با عنایات رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسید، اظهار کرد: موضوع هسته‌ای مانند مسائل بزرگ استراتژیک کشور جزء مواردی است که مربوط به مقام معظم رهبری است.

 

وی با تأکید بر این که اگر پافشاری رهبر معظم انقلاب نبود، ما امروز صاحب این دانش نبودیم، افزود: رهبر معظم انقلاب هم در ایجاد فناوری هسته‌ای و هم در عبور از این فراز و نشیب‌ها در مقاطع مختلف که نیاز به تدبیر داشت نقش محوری داشتند.

 

در موضوع هسته ای چشم امید تمام ملت ها به ایران اسلامی است

لاریجانی با اشاره به این که اکنون در موضوع هسته ای چشم امید تمام ملت ها به ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز در سراسر جهان تمامی ملت ها حق برخورداری از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را دارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام نباید هیچ لطمه ای به رشد بنیه دفاعی کشور بزند، گفت:  بنیه دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث صیانت از عزت میهن اسلامی شده است و برجام نباید هیچ تنه ای به رشد دفاعی کشور بزند.

 

لاریجانی در ادامه بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای تمام خواسته‌های ایران اسلامی را پوشش نداده است، اما این توافق توانسته است بخش اعظمی از مطالبات ما را به ویژه در حوزه اقتصادی پوشش دهد و قواعد کار بین‌المللی نشانگر آن است که سند توافق از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است./842/پ202/س

ارسال نظرات