۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۲۶۱
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

شورای نگهبان در انجام وظایف خود نباید از هیچ جریان و یا شخصی ترس داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان نباید در انجام وظایف خود نباید از هیچ کس و جریانی بترسد و باید با قدرت همچنان وظایف خود را به درستی به پیش ببرد.
سيد مرتضي حسيني عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی شکست انقلاب مشروطه و نهجت ملی شدن نفت نبود ناظر بر عملکرد نمایندگان و اجرای قوانین بود.

 

وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلااب اسلامی بزرگانی چون شهید بهشتی و مرحوم طالقانی و بزرگان انقلاب با درس گرفتن از سرانجام انقلاب مشروطه  به این نتیجه رسیدند که تشکیلاتی را برای نظارت بر عملکرد مسؤولان و اجرای قوانین و انطباق آن با اصول اسلامی تشکیل دهند.

 

وی با بیان اینکه از الزامات نظارت کاربردی استصوابی بودن آن است گفت: در ابتدا بین اینکه نوع نظارت چگونه باشد اختلاف بود عده ای بر استطلاعی بودن تاکید داشتند و عده ای بر استصوابی بودن.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظارت استطلاعی تنها اطلاع داشتن شورای نگهبان مطرح بود و آنها هیچ قدرت بازدارنده ای نداشتند اما در نظارت بر مبنای استصوابی اعضای شورای نگهبان می توانستند مطابق قانون وظایف خود را انجام و از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بارها به مقوله نفوذ و تلاش دشمن برای رخنه در بدنه انقلاب تاکید دارند نشان دهنده اهمیت و حساسیت موضوع است تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن در بدنه انقلاب است تا انقلاب اسلامی از مسیر حقیقی خود فاصله پیدا نکند.

 

این مسؤول ادامه داد: نفوذ از راه های مختلفی صورت می گیرد که یکی از مهم‌ترین آنها نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم ساز کشور و نظام است.

 

وی افزود: شورای نگهبان به عنوان یکی از متولیان مهم در جلوگیری از نفوذ دشمن در مراکز حساس کشور باید با دقت هر چه تمام تر وظایف خود را انجام دهد و در این مسیر از هیچ امری کوتاهی نکند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت طلبان از راه های مختلفی چون پارتی بازی و سیاسی کاری و آلودگی های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی و امثال آن در صدد نفوذ هستند اما در این میان سد محکمی چون شورای نگهبان را در مقابل خود دارند.

 

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبانی وجود نداشت بی شک آنها در مراکز حستاس راه پیدا می کردند و مشکلات بسیاری برای انقلاب اسلامی به وجود می آوردند.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نباید در انجام وظایف خود نباید از هیچ کس و جریانی بترسد و باید با قدرت همچنان وظایف خود را به درستی به پیش ببرد./955/302/ب3

ارسال نظرات