۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۱۸۵۶
امام جمعه نورآباد:

خانواده شهدا نماد صبر و استقامت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نورآباد با تقدیر از صبر و بردباری خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، گفت: این خانواده ها نماد صبر و استقامت و الگوی جامعه اسلامی هستند.
شهداء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد، امام جمعه نورآباد ظهر امروز در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای این شهرستان، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت های شهدا و ایثارگران است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و جوانان را با آرمان ها و اهداف شهدا آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ پاسداشت ارزش‌ها بیان کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین و بهترین راه حراست از ارزش ها و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده شهدا نماد استقامت، صبر و بردباری هستند و سرمایه های عظیم معنوی انقلاب اسلامی هستند.

 

امام جمعه نورآباد با اشاره به ایثار، صبر و مقاومت شهدا در راستای حفاظت و حراست از ارزش ها، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب، تأکید کرد: امروز نیاز اساسی جامعه بازگو کردن رشادت شهدا، ایثارگران و جانبازان در دوران دفاع مقدس و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی با بیان این که شهدا به ما نیازی ندارند و ما نیاز به شهدا داریم، اظهار داشت: در جهت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود، وصیت نامه شهدا بازگو و عکس شهدا در میادین و بلوارها نصب شود.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد برپایی یادواره شهدا را وظیفه و امری مهم و اثر گذار درجهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی مردم به ویژه جوانان با آرمان های شهدا بیان کرد و خطاب به مسؤولان، گفت: برپایی این یادواره ها فقط وظیفه بنیاد شهید و امورایثارگران نیست.

 

وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه های اجرایی گوناگونی در برپایی یادواره شهدا باید مشارکت و همکاری کنند و در این راستا باید همت والایی داشته باشند.

 

امام جمعه نورآباد با اشاره به برگزاری یادواره های مختلفی در این شهرستان اظهار داشت: تاکنون مسؤولان نتوانسته‌اند یادواره ای جامع جهت 261 شهید شهرستان دلفان برگزار کنند./9459/202/ب2

ارسال نظرات