۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۲۷۱

چند خبرکوتاه از حوزه علمیه قزوین

ارتباط با طلاب حوزه علمیه را اولویت قرار دهید، وصیت نامه شهدا گنجینه ماندگاری است، امر به معروف و نهی از منکرحرکت الهی و ارزشمند است و نقش حوزه علمیه در موضوع امر به معروف ونهی از منکر تأثیرگذار است، چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان قزوین هستند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در دیدار با مدیر جدید حوزه علمیه شهرستان آوج به ظرفیت این شهرستان اشاره و گفت: شهرستان آوج یکی از شهرهایی است که می تواند درجذب جوانان علاقه مند به دروس حوزوی موثر بوده وامیدواریم با مدیریت شما بتوانیم گامهای موثری در ارتقا سطح طلاب حوزه علمیه برداشته شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به ارتباط بیشتر با طلاب حوزه علمیه اشاره وبیان داشت:آن چیزی که برای طلاب مدارس علمیه ومدیرمدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است ارتباط وتعامل بیشتر با طلاب حوزه علمیه بوده که باید این مسئله اولویت شما قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد:روش تربیتی وکیفیت مدیریت در مدارس علمیه مدنظر مسئولین حوزه علمیه بوده وباید تمام تلاش خود را نماییم که طلاب موفقی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحویل نماییم.

 

وی ضمن قدردانی از  امام جمعه این شهر ومسئولین در احیا مدرسه علمیه در این شهر خاطرنشان کرد:خوشبختانه امام جمعه معزز این شهر ومسئولین در تلاش هستند که  حوزه علمیه در این شهر احداث شود که تا امروز نیز مقدمات فراهم نمودن این مسئله انجام شده است.

 

وصیت نامه شهدا گنجینه ماندگاری است

حجت الاسلام علی عباسی به همراه معاونت امور طلاب ودانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه با حضور در منزل روحانی شهید ابراهیم مظفری  با خانواده این شهید والامقام دیدارکردند.

 

مدیر حوزه علمیه  استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت:در دوران تشکیل این انقلاب اسلامی مردان دلاوری بودند که اجازه ندادنداین سرزمین به دست اجانب بیفتد.

 

حجت الاسلام عباسی به رشادتهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان دلاور وشجاع این سرزمین به ویژه طلاب وروحانیون در جبهه ها علاوه بر اینکه کار تبلیغی انجام می دادند بلکه به عنوان یک رزمنده دلیر در تمام عملیاتها وماموریتها حضوری تاثیر گزاری داشتند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین به رشادت ودلاوری شهید مظفری در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد:این شهید والامقام درس وحوزه را رها کرد –به خاطر اینکه هدفی مقدس وبالایی داشت که درآخر  به آرزوی خود که شهادت بود رسید.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین توجه آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان به وصیت نامه‌های نورانی شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: وصیت نامه شهدا گنجینه ماندگار وارزشمندی محسوب شده و امروز به عنوان اسناد ماندگار و جاودانه انقلاب اسلامی بوده و فریاد همیشه جاوید نسلی است که برای پایداری و عزت و استقلال این مرزوبوم هر آنچه که داشتند گذشتند تا این امنیت و آرامش و عزت در کشور حاصل شود.

 

امر به معروف ونهی از منکرحرکت الهی وارزشمند است

حجت الاسلام علی عباسی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان به این فریضه الهی در جامعه اشاره وگفت:مسئله مهم امر به معروف ونهی از منکر جزء وظایف اصلی مسلمانان بوده وباید تلاش نماییم این فریضه الهی را در بین آحاد جامعه ترویج نماییم.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امر به معروف ونهی از منکر از دستورات قر آنی و وظیفه انبیا الهی بوده و آنها تلاش داشتند که کار انسان سازی نمایند و معروف ها را در جامعه گسترش و منکرها را تذکر دهند.

 

وی به موانع موجود برای ترویج بیشتر این فریضه الهی در جامعه بیان داشت: اگر در جامعه اسلامی این فریضه الهی را به انجام برسانیم اما موانع وجود داشته باشد این امر هیچگاه به خوبی تحقق اصلی نخواهد یافت.

 

حجت الاسلام عباسی آموزش اعضای این ستاد را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید جلسات آموزشی برای اعضای این ستاد در برخورد با مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان قرار داده شده وچه خوب است خاطرات این اعضا به صورت کتاب ویا فیلم تهیه شده و در اختیار دیگر اعضا قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین به همکاری بیشتر این ستاد با حوزه علمیه قزوین یادآورشد و گفت: امروز وظیفه تمام طلاب وروحانیون حوزه علمیه است که بتوانند با همکاری این ستاد فریضه امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه بیش از گذشته ترویج و گسترش کنند.

 

نقش حوزه علمیه در موضوع امر به معروف ونهی از منکر تاثیر گزار است

حجت الاسلام مهدی پور آرین به همراه اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با مدیر حوزه علمیه قزوین دیدار کردند.

 

در این دیدار حجت الاسلام  مهدی پور آرین به نقش تاثیر گزار حوزه علمیه در ترویج وتذکر لسانی این فریضه در جامعه گفت: حوزه‌های علمیه خوشبختانه چه در گذشته و چه در حال حاضر با این ستاد همکاری بیشتر و تاثیر گزاری دارند که جای قدردانی است.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان با اشاره به ترویج این فریضه در جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند که مسئله شبیخون فرهنگی که بارها مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی را در جامعه اسلامی گسترش داده وارزشهای متعالی اسلامی وقرآنی را در جامعه کمرنگ نمایند که باید هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام پور آرین در پایان گفت: این ستاد توانسه به خوبی در مدارس ودانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان طرح یاوران معروف را اجرا نماید که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است./873/303/ب2

 

ارسال نظرات