۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۴۳۴
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حوزه های علمیه در مسیر شناسایی نیازهای روز جامعه گام بردارند

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: ضرورت دارد تا نیازمندی های جامعه شناسایی شده و استاد براساس آن در کلاس های درس حاضر شود تا نگاه ویژه ای نسبت به این امر صورت گیرد.
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه بنا بر آموزه های نبوی و معارف علوی جایگاهی برای دستگیری از ایتام آل محمد(ص) هستند.

وی اظهار داشت: وقتی طلبه ای لباس سربازی دین را به تن کرد و بر آستان مقدس ایشان سر سپرد و در مسیر قرآن و عترت گام برداشت در هیچ زمانی غافل از ایتام پیامبر گرامی اسلام و آل او نیست.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به سخنی از امام جواد(ع)، افزود: هر کسی ایتام پیامبر اکرم و آل او را تکفل کند به مقام والایی می رسد که مفهوم از ایتام کسانی هستند از امام جدا بوده و در باتلاق جهل خود متحیر هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: اگر همه در یک کفه ترازو جمع شوند به میزان انسان مدافع حریم ارزش و قرآن و عترت نیست که جایگاه ارزشمند و گرانقدری دارد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به مدد توکل به حضرت حق، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) توانستند در میان جرارترین دشمنان با منجمدترین افکار، تجهیزات، هجمه ها و کج سلیقگی ها به این مقام عالی برسند که فضل یک حوزوی است.

حجت الاسلام تقی پور اظهار داشت: مدیریت مدرسه ای داریم که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی حکیم متأله، مفسر گرانقدر و صاحب مدرسه فکری است که قریب به یک دهه زحمت برای این مدرسه علمیه کشیده شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که احساس کردیم باید مدرسه ای داشته باشیم تا در وادی پژوهش حرکت کند، افزود: یکصد مقاله به جشنواره علامه حلی ارسال شد که بیست و یک مقاله امتیاز بالای پنجاه کسب کرده و هفت مقاله نیز به مرحله استانی و ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: روزهای پنج شنبه را به فعالیت های فوق برنامه مقاله نویسی، کرسی آزاداندیشی و دیگر برنامه ها اختصاص دادیم و تعامل خوبی نیز با دانشگاه های استان مازندران صورت گرفته است.

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: به فضل الهی رویکردی برای این مدرسه تعریف کردیم که تحصیل و تدریس حرفه ای است نه شغل محور و تلاش می کنیم در این عرصه کوشا باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: رویکرد آموزش پژوهش محور با تهذیب و اخلاق از جمله برنامه های جدی و مهمی است که با عزم جدی به دنبال تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: در دیداری که با آیت الله جوادی آملی داشتیم ایشان در سخنان خود توجه ویژه به اخلاق و تهذیب داشتند که ضرورت دارد در این عرصه گام های شایسته ای برداشته شود.

حجت الاسلام تقی پور افزود: ضرورت دارد تا نیازمندی های جامعه شناسایی شده و استاد براساس آن در کلاس های درس حاضر شود تا نگاه ویژه ای نسبت به این امر صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اظهار داشت: در پژوهش محوری باید به تقاضا و نیازهای روز جامعه توجه داشته و آن را در فعالیت ها و برنامه های خود مورد توجه شایسته قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل سال گذشته 158 طلبه داشتیم که مشغول تحصیل علوم دینی بودند و امسال به 217 طلبه رسیده است.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل تحت اشراف و تولیت حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات