۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۶۱۱۹۹
حجت‌الاسلام پناهیان:

پیامبر استجابت دعای زائران اباعبدالله الحسین را ضمانت کرده است

استاد حوزه علمیه گفت: زائران اربعین حسینی مراقب اعمال خود باشند چراکه پیامبر(ص) استجابت دعای آنها را ضمانت کرده است.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در صحن حضرت زهرا آستان مقدس امیرمومنان علی(ع) به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به خاطر امیرمومنان علی(ع) به شهادت رسیدند، گفت: امیرمومنان علی(ع) در زمان خود تنها با سه گروه قاسطین، مارقین و ناکثین مواجه نبود بلکه با گروه چهارمی روبرو بود که ظاهرا هیچ کاری نمی‌کردند اما در باطن پیچ حکومت او را شل می‌کردند.

وی افزود: درگیری این گروه چهارم با امیرمومنان علی(ع) باقی ماند، امیرمومنان علی(ع) بارها به آنها می فرمودند ای کسانی که شبیه مردید اما مرد نیستید من دیروز امیر شما بودم امروز شما خود را امیر من می دانید.

این استاد دانشگاه درباره خصوصیات گروه چهارمی که با امیرمومنان علی(ع) درگیر بودند، عنوان کرد: آنان کسانی بودند که گاهی سخنان امیرمومنان علی(ع) را گوش داده، یا به فرمایشات او دیر عمل کرده و خواسته‌های خود را به او تحمیل می‌کردند یا ظاهرا گوش داده و در باطن بر خلاف آن عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: امام حسین(ع) قیام کردند که با شهادت خود این گروه چهارم را رسوا کنند، امام حسین(ع) فدای غربت امیرمومنان علی(ع) شد، کربلا با همه مصائب خود یک چهارم مظلومیت امیرمومنان علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه هنگام پیاده روی اربعین غفلت را ترک کرده مراقب اعمال خود باشیم، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: هر کس از شما به زیارت امام حسین(ع) برود من ضامن استجابت دعایش هستم و ضمانت می‌کنم که در دنیا و آخرت بلا از سرش دفع شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت غدیر در فرهنگ شیعه عنوان کرد: اگر غدیر گرامی داشته شده بود عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، بنابراین شما شیعیان غدیر را گرامی کرده و برای آن از هر اقدامی فروگذاری نکنید چراکه غدیر در فرهنگ شیعه خاص است./201/807/ب1

ارسال نظرات