۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۰۹۵
مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب:

داعش مولود تفکر عصر جاهلی است

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب گفت: امروز برخی کشورها داعش را ایجاد می‌کنند و به جان مسلمانان راستین می‌اندازند که اعمالشان همانند اعراب جاهلی است.
حجت الاسلام عباسیان داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسیان، مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع)، شنبه شب به مناسبت میلاد با سعادت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) و رییس مذهب امام صادق(ع) در همین آستان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) پیش از تولد پدر بزرگوار و در دوران طفولیت مادر گرامیشان را از دست دادند.

وی افزود: با وجود اینکه پیامبر اسلام از همان کودکی از داشتن پدر و مادر محروم بودند اما با عنایت الهی شخصیت ایشان به بهترین و کامل‌ترین شکل تربیت شد.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه ظهور نبی اکرم(ص) با نشانه‌هایی چه قبل از تولد و چه قبل از مبعوث شدن همراه بود، بیان داشت: پیامبر در دورانی سراسر تاریکی، جهالت، ذلالت، گمراهی و خرافه پرستی در سرزمین حجاز ظهور یافتند.

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) اضافه کرد: مال اندوزی، اشرافی گری، دست درازی و غارت بیت المال و کسب جاه و مقام از صفات و اعمال ناپسندی است که مردم بت پرست پیش از ظهور پیامبر اکرم(ص) به آن اهتمام داشتند و تنها شکل و نوع آن متفاوت بود.

وی ادامه داد: اگر امروز برخی کشورها داعش را ایجاد می‌کنند و به جان مسلمانان راستین می‌اندازند، اعمالشان همانند اعراب جاهلی است، اما باید آنان بدانند که دشمنان سست و متزلزل و شکست پذیر هستند و پیروزی حلب صدق بر این مدعی است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) احسن الاخلاق بودند، تصریح کرد: خصوصیات معنوی و اخلاق نیکو، انسان را به کمال می‌رساند، پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین بودند و نسبت به همگان با مهربانی رفتار می‌کردند و این از اوصاف کمالی نبی اکرم(ص) است.

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) با بیان اینکه پیامبر(ص) در همه مواقع حق گو بودند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) هرگز حق را فدای باطل نکردند و در همه حالات و در برابر دوست و دشمن مدافع سرسخت حق و عدالت بودند و اخلاق اجتماعی و فردی را به نحو احسن رعایت می‌کردند./813/202/ب2

ارسال نظرات