۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۵۶۷۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آتش نشانان با گذشتن از جان خود درس ایثار و شهامت به ما آموختند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حادثه غمبار پلاسکو جمعی از آتش نشانان غیور کشورمان به مقام رفیع شهادت رسیدند، گفت: اقدام آتش نشانان در این حادثه غم انگیز نمایش شجاعت، فداکاری و ایثار آتش نشانان بود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان در قائمشهر با دل خراش و ناگوار خواندن حادثه ساختمان پلاسکو تهران، این حادثه را بسیار دردناک دانست و گفت: آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو واقعه تلخ و دردناکی بود که هیچ گاه از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در این حادثه غمبار جمعی از آتش نشانان غیور کشورمان به مقام رفیع شهادت رسیدند، افزود: اقدام آتش نشانان در این حادثه غم انگیز نمایش شجاعت، فداکاری و ایثار آتش نشانان بود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که آتش نشانان برای نجات جان و مال دیگران جان خود را در طلب اخلاص قرار دادند، تصریح کرد: این غیور مردان برای نجات مردم محبوس در این حادثه جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که افرادی که جان خود را برای نجات دیگری در خطر می اندازند ارزش و جایگاه بسیار بالایی در جامعه و در میان مردم دارند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان شهید به حتم نزد خداوند متعال از یک جایگاه رفیعی برخوردار خواهند بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسی که برای خدمت به دیگران خطر را به جان می‌پذیرد، عقلاً و شرعاً مقامی عالی‌تر نسبت به سایر افراد دارد، ادامه داد: عزت و عظمت این شهدا به این دلیل است که آنان حیات خود را فدای ایمان، اعتقاد، امنیت و آینده یک جامعه می‌کنند تا آن جامعه در مسیر خود پابرجا بماند.

امام جمعه قائمشهر از شهادت به عنوان بالاترین مقام نزد خداوند متعال یاد کرد و با بیان این که شهدا همواره زنده و شاهد اعمال و کردار ما خواهند بود، بیان داشت: امروز همه ما باید ادامه دهنده مسیر ارزشمند و آرمان های متعالی شهدای عزیز باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند شهدا در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی سخت گرفتار آمدند، خاطرنشان کرد: این عزیزان با آن که از میزان خطر و عواقب آن آگاه بودند، اما هیچ گاه هراس به خود راه ندادند و تا پای جان ایستادگی و مقاومت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که شهدای آتش نشان به قصد خدمت و حفاظت از جان و مال انسان ها در این حادثه ناگوار جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: امروز همه ما باید قدردان این زحمات و جانفشانی های این غیورمردان کشورمان باشیم و همواره در زنده نگه داشتن نام و یاد آنها تلاش کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خانواده های شهدای آتش نشان باید به دلیل داشتن چنین فرزندان غیور، شجاع، ایثارگر و با شهامتی افتخار کنند، تصریح کرد: امروز هر ایرانی به داشتن چنین افرادی به خود می بالد.

امام جمعه قائمشهر  در ادامه سخنان خود گفت: همان‌طور که خداوند متعال وعده داده است کسانی به قصد خدمت به مردم و در راه خدا از خانه خارج می‌شود اگر در این راه آسیب ببیند و یا از دنیا بروند حکم «مهاجر الی الله» را دارند و اجر آنها نزد خداوند محفوظ است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آتش نشانان کشور نماد از خود گذشتگی هستند، گفت: این عزیزان با گذشتن از جان خود درس ایثار و شهامت و شجاعت را به ما آموختند و امروز همه ما باید تلاش کنیم در امور دیگر کشور نیز این عزیزان را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تاریخ هرگز رشادت و ایثار آتش نشانان را فراموش نخواهد کرد، بیان داشت: اقدام شجاعانه آتش نشانان موجب شد نام و آوازه آنان تا ابد در تاریخ این کشور و نزد ملت جاودان بماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آتش نشانان با نثار خود در واقعه دردناک پلاسکو بار دیگر صحنه‌هایی از رشادت و اخلاق انسانی را جلوه‌گر ساختند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران مردمی قدرشناس هستند و هیچ گاه یاد و نام بزرگ مردانی که برای حراست از جان و مال آنها، جان خود را نیز در معرض خطر قرار دادند فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود وقوع این حادثه را فرصت خوبی برای وحدت و همدلی همه دستگاه های اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پس از وقوع این حادثه تلخ همه دستگاه های امدادی، اجرایی و خدماتی برای کمک به مردم در صحنه حاضر شدند و نمادی از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که این حادثه درس عبرتی برای مسؤولان بود که با برنامه ریزی صحیح نسبت به بازسازی بافت های فرسوده و امکان خطرناک اقدام کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات