۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۷۴۰۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

پیروزی انقلاب اسلامی ثمره هدایت ولایت فقیه و حضور مردمی بود

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: شیرینی پیروزی انقلاب شکوهمند ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ثمره هدایت ولایت فقیه و حضور و تبعیت مردمی بود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامي پدیده‌ای الهي و ارزشمند است كه با بصيرت، همبستگي، مشت‌های گره‌خورده ملت ايران و خون جوانان به ثمر رسيد و سبب خودباوري و استقلال مردم ايران شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامي يكي از تأثيرگذارترين حركات مردمي و انقلاب‌ها در طول تاریخ بود و نماد شكوه، عظمت و جان‌فشانی ملت غيور ايران است.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: در آن روزهاي تاريخي ملت هميشه در صحنه ايران با همبستگي و يكپارچگي مثال‌زدنی خود حماسه‌ای ماندگار رقم زده و با شعار الله‌اکبر عليه استكبار جهاني به پا خاستند و تا شكست رژيم طاغوت و پيروزي انقلاب اسلامي دست از جهاد و مبارزه برنداشتند.

امام جمعه سابق بجنورد اضافه كرد: ملت ايران با ايستادگي و مقاومت ستودني خود كه سبب پيروزي انقلاب شد پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات سلطه گران داده، آنها را خوار و ذليل كرده و ابهت پوشالي ابرقدرت‌ها را در هم شكستند.

وي ادامه داد: ملت ايران با پافشاري و مقاومت خود بر انقلاب، سبب بيداري امت اسلامي شده و به الگويي براي ملت‌های مسلمان جهان تبديل شدند و از اين طريق دست استعمارگران را از چپاول دسترنج ملت‌های ستمديده كوتاه كردند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی مرهون تدابیر امام راحل و حمایت و پشتیبانی مردم از رهبری و حضور همیشگی ملت ايران در صحنه‌های حساس بود و پس از انقلاب هم مردم ايران همواره ثابت کرده‌اند كه در همه حال حامي و پشتيبان انقلاب هستند.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر جمهوري اسلامي ایران به‌ عنوان نماد مبارزه با استكبار جهاني در سطح دنیا مطرح بوده و این مهم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: انقلاب اسلامي سبب احيای ارزش‌های ديني در ميان مسلمانان جهان شد و روحيه گرايش به معنويات را افزايش داد و از اين طريق تفكر اسلامي بر مبناي دين گسترش يافت.

وي با بیان اینکه ما بايد هميشه شكرگزار اين موهبت الهي باشيم، افزود: درخت تنومند انقلاب در باورها و اعتقادات ملت ايران ريشه دوانده و روحيه خودباوري و سلطه‌ستیزی را در ميان ملت‌های مسلمان احيا كرده است؛ به‌گونه‌ای که آثار بسيار عميقي در افكار و رفتار ملت‌های مسلمان برجاي گذاشته است.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامي ايران، گفت: توكل به خدا، ايمان به نصرت الهي، پيروي از ولايت فقیه، وحدت و انسجام، همدلي و بينش و بصيرت الهي از جمله رموز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامي ايران است./9314/302/ب2

ارسال نظرات