۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۰۶۸۵
آیت الله عالمی:

دفاع و حراست از ولایت وظیفه همه افراد جامعه است

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان گفت: خداوند کسی را خلف صالح رهبری جامعه قرار داد که شجاعت، اندیشه و بینش امام را دارد و به خوبی از عهده این وظیفه بر آمده است و باید تمام همت خود را برای حفظ و حراست از رهبری به کار گیریم.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، نماینده مردم مشهد در خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: کلمه فجر در آخر سوره قدر آمده است، در روایاتی در تفسیر آیات قران مجید، در تفسیر قدر آمده است که امام معصوم فرمود فاطمه زهرا(س) لیله القدر است.

وی افزود: خداوند عالم، درباره لیله القدر سخن به میان می آورد و روایت فراوانی درباره لیله القدر آمده است و قرآن فرموده است لیله قدر ارزشش فراتر از ارزش هزار ماه عبادت و بندگی به خداوند است.

آیت الله عالمی ابراز داشت: در لیله القدر اگر انسان درست رفتار کند، خداوند تمام گناهان انسان را می آمرزد و باید دانست که چرا باید فاطمه زهرا(س) محور آفرینش قرار گیرد و پنج تن آل عبا(س) به حول محور ایشان باشند.

وی افزود: باید با درک عمیق روایات ائمه(س) این حقیقت را معنا کنیم و این روایات نشان می دهد که ایشان به حدی مورد علاقه رسول خدا است که خداوند به طور مسلم دو سوره درباره حضرت زهرا(س) نازل کرده است.

نماینده مردم مشهد در خبرگان با اشاره به دو سوره قدر و کوثر که درباره حضرت زهرا(س) نازل شده اند؛ گفت: درباره حوض کوثر باید گفت اگر کسی ار کوثر جرعه ای بنوشد دیگر در تمام عمر تشنه نمی شود و معنای آن این است که اگر کسی دستش به دریای فاطمی متصل باشد؛ دیگر ظلمت معصیت نمی تواند او را گمراه کند.

وی ادامه داد: خداوند عالم، انقلاب بزرگ اسلامی را در 22 بهمن سال 57 نصیب این ملت کرد و باید برای بررسی آن به چند سال قبل بازگشت و باید دانست که بر این کشور 250 قرن نظام شاهنشاهی حکومت می کردند.

آیت الله عالمی ابراز داشت: جریانی را خداوند به وجود آورد و طبق این جریان، بندگان صالح خدا در راس کار قرار می گیرند و مسؤولیت رهبری امت را عهده دار می شود و اراده حضرت حق بعد از 15 سال از شروع این نهضت؛ این بود که انقلاب اتفاق بیافتد.

وی در پایان گفت: خداوند عالم با پیروزی انقلاب، نعمت بزرگی را نصیب مردم ایران کرد و امام بعد از ده سال زعامت، چشم از این جهان فرو بست و خداوند کسی را خلف صالح رهبری جامعه قرار داد که شجاعت، اندیشه و بینش امام را دارد و به خوبی از عهده این وظیفه بر آمده است و باید تمام همت خود را برای حفظ  و حراست از رهبری به کار گیریم./979/302/ب1

ارسال نظرات