۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۱۰۲۲
معاون پژوهش حوزه های علمیه ایلام:

ماه رمضان ماه آمرزیده شدن گناهان است

معاون پژوهش حوزه های علمیه ایلام گفت: واژه رمضان به معنای سوزاندن است و چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود به آن ماه مبارک رمضان می گویند.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام امروز در بین طلاب مدرسه صاحب الزمان(عج) ایلام با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه آمرزش گناهان است.

وی افزود: واژه رمضان به معنای سوزاندن است و چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان می گویند. ماه رمضان تنها ماه قمری است که نام آن در قرآن ذکر شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام تصریح کرد: کارهایی که در این ماه توصیه می شود که هر مسلمانی آن را انجام  دهد تا  از این مهمانی خدا بهره بیشتری  ببرید تلاوت قرآن و تدبر در آن، دعا و استغفار و اطعام و افطار نیازمندان است.

وی در ادامه با بیان حدیثی از سول خدا(ص)، افزود: اهمیت این ماه به قدری است که رسول اکرم(ص) می فرمایند نفس های شما تسبیح و خوابتان عبادت و دعایتان در این ماه مستجاب می شود.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: روزه فواید بسیاری دارد و هدف از روزه این نیست که ما تنها از خوردن و آشامیدن دست بکشیم، بلکه روزه اهداف والایی دارد که از جمله می توان به ایجاد اراده و تقویت صبر و همدردی با مستضعفان و تقویت اخلاص اشاره  کرد. چنانکه حضرت فاطمه زهرا(س)  می فرمایند خداوند روزه را  به خاطر تثبیت اخلاص واجب فرموده است.

وی در پایان بیان کرد: روزه واقعی روزه نفس است، چرا که انسانی که تنها از خوردن و آشامیدن اجتناب می کند در حالی که مرتکب حرام های دیگر نظیر غیبت، دروغ و چشم چرانی می شود در حقیقت روزه دار نیست؛ بنابراین روزه اصلی روزه در تمام  ابعاد و ترک همه محارم الهی است./۸۷۹/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات