۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۶۸۹
امام جمعه موقت ساری:

امامزادگان پرچم داران ترویج دین و معنویت در جامعه اسلامی هستند

امام جمعه موقت ساری از امامزادگان به عنوان پرچم داران ترویج دین و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: اگر امروز شاهد گسترش بیش از پیش دین جامعه هستیم مرهون زحمات و تلاش های ائمه اطهار(ع) و پس از آن نیز امامزادگان هستیم.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری عصر امروز در مراسم بزرگداشت امامزادگان استان در ساری با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک در پیش بودن سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: دهه کرامت دهه ولايت مداري، حفظ ارزش هاي ديني و حب و دوستي با ائمه اطهار (ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید از سیره معنوی اهل بیت(ع) غاغل شویم، افزود: غفلت از سیره متعالی ائمه اطهار(ع) خسران دنیوی و اخروی را برای ما در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دهه کرامت دهه ارزش گذاری به مقام والای اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف ارزشمند ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت گرانبهای پیامبر گرامی اسلام برای امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه امت اسلامی پس از ارتحال پیامبر آن طور که شایسته بود از این دو ظرفیت بالا به خوبی بهره مند نشدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عدم بهره مندی صحیح امت اسلامی از قرآن و اهل بیت(ع) پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، مشکلات و بحران های بسیاری برای جامعه اسلامی پس از پیامبر به وجود آورد، تصریح کرد: علیرغم گذشت قرن ها از حوادث صدر اسلام، اما همچنان می بینیم که جامعه اسلامی از مشکلات و گرفتاری های بسیاری رنج می برد.

امام جمعه موقت ساری، تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از بحران های امروز را توسل به معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) هر کدام به نوبه خود راه و مسیر صحیح زندگی را به جامعه اسلامی نشان می دهد، اما متأسفانه جامعه اسلامی در برخورد با این دو امانت مهم پیامبر گرامی اسلامی تحلیل و برخورد شخصی داشتند.

حجت الاسلام قاسمی بر لزوم ترويج فرهنگ علوي و سيره زندگي اهل بيت(ع) در جامعه تأکيد کرد و افزود: دهه کرامت، فرصت مغتنمي براي تببين و ترويج سبک حيات طيبه اهل بيت (ع) در بين احاد افراد جامعه است که بايد از آن بهره کافي برده شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امامزادگان بهترین ظرفیت برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه عشق و دلدادگی مردم دینمدار کشورمان به سیره اهل بیت(ع) می توان از ظرفیت بالای دینی و فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت گسترش معارف دینی در جامعه بهره گرفت.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امامزادگان ظرفیت فرهنگی بسیار بالایی در جهت تقویت معارف اهل بیت(ع) در جامعه دارند که نباید از آن غافل بود، تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند.

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور اجرای برنامه های مناسب فرهنگی و دینی در سطح امامزادگان تأکید کرد و گفت: گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی در امامزادگان زمینه ای را برای جذب بیشتر نسل جوان به این اماکن دینی و فرهنگی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که امروز هجمه های بسیاری نسل جوان کشورمان را تهدید می کند بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند به منظور کاهش این آسیب ها در جامعه تأکید کرد و گفت: باید  با برنامه های گسترده فرهنگی و دینی هر چه می توانیم نسل جوان را از آسیب های احتمالی دور کنیم.

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت آگاهی بخشی به نسل جوان در خصوص هجمه های فرهنگی دشمنان تأکید کرد و افزود: در این بخش این رسالت مبلغان دینی است که با ارتباط مستمر با نسل جوان آنها را از توطئه های فرهنگی خطرناک دشمنان باخبر کنند.

حجت الاسلام قاسمی از امامزادگان به عنوان پرچم داران ترویج دین و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که امامزادگان در زمان حیات خود از ظرفیت ها برای دفاع از دین و معنویت در جامعه بهره گرفتند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد گسترش بیش از پیش دین جامعه هستیم مرهون زحمات و تلاش های ائمه اطهار(ع) و پس از آن نیز امامزادگان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم تا سیره عملی اهل بیت(ع) در زندگی و مسائل داخلی کشورمان به خوبی نهادینه شود، گفت: باید به زندگی خود نگاه کنیم که آیا سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) در زندگی ما ساری و جاری است و یا خیر و اگر نیست باید چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه فرهنگ دینی و قرآنی لازمه جامعه اسلامی و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: برای تبدیل شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید به صورت عملی و قلبی فرهنگ دینی و قرآنی را در این اماکن متبرکه ساری و جاری کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز جامعه اسلامی با تهدید ها و آسیب های اجتماعی بسیاری مواجه است که همه آنها نیازمند راه علاجی برای تضمین آینده است، تصریح کرد: اگر می خواهیم آینده دین و نظام اسلامی را تضمین کنیم باید از همه ابزارها و ظرفیت های ممکن به منظور تقویت دین در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امروز آسیب های اجتماعی برای خانواده های ایرانی بحران آفرین شده است، خاطرنشان کرد: می توان همه این آسیب های اجتماعی را با ترویج ارزش های دینی در جامعه کاهش داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز خانواده های ایرانی باید در تربیت و پرورش فرزندان مفاهیم دینی را مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا نسلی دیندار و انقلابی برای آینده کشورمان تربیت کنیم.

وی با بیان این که امروز دشمنان با گسترش سبک زندگی غربی به دنبال تضعیف بنیان خانواده های ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: امروز سبک زندگی دینی که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است باید در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات