۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۰۴۱
رییس شورای حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

تحصیل هزار و ۶۰۰ طلبه در مدارس علمیه لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تحصیل هزار و ۶۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه برادران لرستان گفت: امسال ۲۴۰ طلبه نو ورود در این مدارس جذب شده اند که این تعداد طلبه نشان از رشد و گسترش مدارس علمیه دارد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، رییس شورای حوزه های علمیه و نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، بعداز ظهر امروز در  مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه برادران دورود، با تبریک سال تحصیلی جدید گفت: امروز شاهد تحصیل هزار و 600 طلبه در 13 مدرسه علمیه برادران استان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت و توانمندی طلاب استان لرستان افزود: تحصیل در مدارس علمیه فرصتی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای طلاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به پذیرش 240 طلبه نو ورود در مدارس علمیه برادران بیان داشت: برای موفقیت و فراهم کردن زمینه لازم جهت تحصیل طلاب باید به وضعیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی، عمرانی و نرم افزاری و وضعیت سخت افزاری مدارس توجه شود.

وی به رشد روز افزون مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: رشد این مدارس نتیجه هدایتها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به حضور و فعالیت روحانیت در جامعه و نقش آفرینی در کنار مردم ادامه داد: امروز این قشر همچون گذشته در عرصه هدایت جامعه و بصیرت بخشی نقش آفرین است.

وی با اشاره به نقش آفرینی روحانیت در جامعه در راستای تداوم انقلاب و تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب خاطرنشان کرد: روحانیت با قرار گرفتن در میدان جهادی در پاسخگویی به نیازهای دینی و امور دنیوی مردم نقش آفرین است.

روحانیت در انجام رسالت خود بر روحیه جهادی تکیه کند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فعالیت روحانیت فقط مربوط به عرصه فرهنگی و دینی نیست، یادآور شد: روحانیت با تکیه بر فعالیت جهادی خود در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی ایفای نقش می کند.

وی با بیان اینکه روحانیت با فعالیت و بصیرت بخشی در عرصه سیاست جلوی انحرافات سیاسی را خواهد گرفت، اظهار داشت: روحانیت محبوب ترین قشر جامعه بوده و در عرصه اجتماعی پناهگاه مردم است.

توجه به فرمایشات رهبری راه مقابله با توطئه های دشمن

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به هجمه های فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هجمه های فرهنگی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را در پیش گرفتند.

وی یادآور شد: امروز دشمن به توانمندی حوزه پی برده و برای حوزه‌ های علمیه، مرجعیت  و از بین بردن مکتب عاشورا و غدیر توطئه هایی در پیش گرفته است که راه مقابله با این توطئه ها توجه به فرمایشات رهبری و بصیرت بخشی به جامعه است.

رسالت روحانیت در برابر توطئه های دشمنان سنگین است

امام جمعه خرم آباد آمریکا را دشمن روحانیت عنوان کرد و گفت: روحانیت در برابر توطئه های استکبار و آمریکای جنایتکار رسالت خطیری بر دوش دارد.

وی رسالت روحانیت را ادامه و تداوم مبارزه تاریخی روحانیت بیان کرد و اظهار داشت: روحاینت در کنار علم آموزی باید از ولایت دفاع کند.

ولایتمداری مهم ترین شاخصه اساتید و کادر حوزه است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت وجود اساتید و طلاب انقلابی در حوزه انقلاب خاطرنشان کرد: اساتیدی که از حکومت فاصله بگیرند به درد جامعه نمی خورند و در حوزه انقلابی جایگاهی ندارند.

نمانیده ولی فقیه در لرستان در پایان بر ضرورت توجه به وجود اساتید و کادر انقلابی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: مدیران، مسؤولان، کادر اداری و اجرایی و اساتید ما برای خدمت به انقلاب و مردم باید ولایتمدار بوده و ولایتمدار باقی بمانند./9459/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات