۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۰۷۶
حجت الاسلام دانشمند:

مدعیان دروغین قدرت خود را از شیطان می‌گیرند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به برخورداری مرتاضان و مدعیان دروغین از قدرت‌های شیطانی گفت: مدعیان دروغین برای دستیابی به قدرت باید گناهان بزرگ و نابخشودنی انجام دهند، چنین افرادی خود شیطان هستند و این منطقی و عقلانی نیست که انسان به شیطان پناه ببرد.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، نگاه جهانی را از لازمه‌های فرهنگ انتظار عنوان کرد و گفت: رواج شیادی و مردم فریبی در عصر حاضر به اسم زمان زمان(عج) به وفور دیده می‌شود، اینکه کسی پیش بینی‌هایی از ما داشته باشد یا اینکه اسراری از ما بداند دلیل بر ارتباط با امام زمان(عج) نیست.

توانایی‌های خارق العاده افراد شیاد، با ریاضت شیطانی کسب شده است

وی با اشاره به توانایی‌های مرتاضانی که از طریق ریاضت‌های شیطانی به دست می‌آورند، تصریح کرد: اغلب مرتاضان کافر هستند ولی توانایی‌هایی هم دارند یا اینکه با اجنه کافر و شیاطین برخی افراد ارتباط می‌گیرند و برای دستیابی به قدرت این ارتباط باید گناهان بزرگ و نابخشودنی انجام دهند که بازگویی آن هم دشوار است، چنین افرادی خود شیطان هستند و این منطقی و عقلانی نیست که انسان به شیطان پناه ببرد.

حجت الاسلام دانشمند خاطرنشان کرد: این افراد شیاد و مردم فریب ادعاهای فریبنده بسیاری دارند، با جسارت به دین و قرآن کریم قدرت‌هایی به دست می‌آورند و ادعای ارتباط با امام زمان(عج) می‌کنند در حالی که بی‌دین و کافر هستند. کسی که ارتباط با حجت خدا داشته باشد با نشانه‌ها و علائم واضح بسیاری قابل شناخت است، کسی که ایمان داشته باشد بین مردم با جادو و طلسم ایجاد اختلاف و دعوا نمی‌کند.

وی با انتقاد از رشد مدعیان دروغین در جامعه، اظهار کرد: باید همه ما اعمالی را در نطر داشته باشیم که رضایت حضرت ولیعصر (عج) را به دنبال داشته باشد، لازمه این موضوع بیداری و هشیاری ما است، قرآن از ما سؤال کرده است کجا می‌روید؟ اگر کسی با وجدان خود به این سؤال توجه کند می‌تواند بفهمد چه مسیری در پیش گرفته است و متوجه شود که آیا در حال پیشرفت در مسیر بیداری و رضایت امام زمان(عج) است یا درجا می‌زند.

انسان بیدار مشکلات روح خود را می‌شناسد

حجت الاسلام دانشمند ارتباط با امام زمان(عج) داشتن را نیازمند بیداری دانست و افزود: کسی که به بیداری می‌رسد نشانه‌های آن را در خود می‌بیند، انسانی که بیدار شده است متوجه پیشرفت خود و مشکلاتی که در روح او وجود دارد می‌شود، کسی که می‌خواهد پیشرفت کند و بیش از پیش بیدار شود باید خود را از ابلیس نجات دهد، پاک سازی قلب بسیار مهم است چرا که پایتخت بدن انسان قلب او است که بر تمام بدن حکمرانی و مدیریت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اولین و مهمترین نقشه ابلیس تسخیر قلب انسان است، تصریح کرد: دلی که ابلیس بر آن حاکم باشد خالی از خداوند خواهد شد و همه اعضاء و جوارح انسا در خدمت ابلیس خواهند بود و کارهای شیطانی خواهند کرد، به همین دلیل است که انسان باید بیدار شود تا بتواند ابلیس را از درون قلب خود بیرون کرده و حکمرانی شیطان را بر روح و جسم خود پایان ببخشد.

وی عدم بیداری و هشیاری در آخرالزمان را زمینه ساز نابودی و نرسیدن به سعادت انسان برشمرد و اظهار کرد: انسانی که بتواند به بیداری برسد می‌تواند پیشرفت خود را مشاهده کند و به بخش‌هایی از وجود خود که در تسخیر شیطان است واقف شود و باید تلاش کند درون خود را از شیطان نجات دهد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، با تأکید بر اهمیت جذب جوانان با مخاطب شناسی و استفاده از زبان آنها، عنوان کرد: برای جذب جوانان باید همدل و همسن آنها شد، جوانان اغلب در جمع دوستان به دلیل وجود دوستان بد قابل جذب نیستند ولی در خلوت و تنهایی ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها نسل جوان را جذب معارف دین و مکتب اهل بیت(ع) کرد./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات