۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۴۸۲
حجت الاسلام ربانی: 

آموزش در حوزه‌های علمیه خواهران پژوهش‌محور است

مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: مبنای اصلی آموزش در حوزه های علمیه خواهران بر اساس پژوهش و تحقیق طرح‌ریزی شده است.
حجت الاسلام محمدتقی ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدتقی ربانی، مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آموزش در حوزه‌های علمیه خواهران پژوهش‌محور است.

وی با بیان این‌که پژوهش‌های ارایه شده از سوی طلاب علوم دینی در مدارس علمیه خواهران اغلب با موضوعات روز و مبتلابه تهیه و تدوین می‌شوند، خاطرنشان کرد: پژوهش‌های حوزوی بر خلاف آنچه در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود، نمی‌تواند کپی شده از دیگر منابع یا مقالات باشد.

مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که حوزه علمیه خواهران نسبت به شناخت مسائل و نیاز روز جامعه اهتمام ویژه دارند، افزود: مطالعه، تحقیق و پژوهش اولویت اصلی و تأکیدی برای طلاب خواهر است، چنانکه مبنای اصلی آموزش در حوزه های علمیه خواهران بر اساس پژوهش و تحقیق طرح‌ریزی شده است.

حجت الاسلام ربانی با تأکید بر این‌که پژوهش باید اصلی ترین مساله طلاب در عرصه‌های مختلف باشد، گفت: بدون توجه به پژوهش و آثار آن نمی‌تواند به تولید علم و تحول در علوم انسانی که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، جامه عمل پوشاند، در این زمینه رسالت حوزه های علمیه بسیار حساس و خطیر است.

وی دیگر رسالت حوزه های علمیه را حفظ هویت دینی در مقابل دیگر مراکز علمی از جمله دانشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: مقایسه جایگاه علوم دینی با دانشگاه ها امری غلط است، چراکه حوزه های علمیه می توانند با حفظ هویت دینی خود در دانشگاه ها تاثیرگذار باشند، تحصیل در دانشگاه شاید برای اخذ مدرک باشد، اما در حوزه هدف از تحصیل حفظ و پاسداری از دین است.

همچنین حجت الاسلام مختار مسعودنیا؛ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه استان اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۸۰۰ طلبه خواهر در ۱۵ مدرسه علمیه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

وی با تأکید بر این‌که باید سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران محقق شود تا بتوانیم در اهداف تاسیس حوزه ها و تربیت نیروی انسانی مومن و متخصص موفق عمل کنیم، گفت: ضرورت توسعه مدارس علمیه خواهران در استان بیش از پیش احساس می شود و انتظار مساعدت خیرین و مردم در این زمینه را داریم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات