۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۲۷۰۳۷
امام جمعه بجنورد:

خون شهدای دوران دفاع مقدس موتور محرک انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دفاع مقدس پدیده‌ای عجیب و برگرفته از نهضت کربلا بود و مسؤولان با تلفیق سوژه‌های دفاع مقدس و کربلا می‌توانند رشادت‌های رزمندگان اسلام را برای همگان مجسم کنند.
حجت السلام و المسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی، اظهار داشت: ملت و کشور ما در ابتدای دوران انقلاب جرمی نداشت جز اینکه می‌خواستیم اسلام ناب محمدی را در مدیریت کشورمان به کار ببندیم و تمدن اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان با ظهور انقلاب اسلامی در ایران غافلگیر شدند و بر اساس غافلگیری تصمیم‌هایی عجولانه برای براندازی این نظام گرفتند که از آن جمله حمله نظامی به کشور ایران بود. 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضور امام و تشکیل نهادهای اساسی کشور و راه اندازی ارگانهای نظامی و تجدید قوای نیروهای ارتش از سوی ایشان، به دنیا فهماند که دیگر دیر شده است.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی کرد: دشمنان ایران تصمیم جدی داشتند تا قبل از اینکه نهال نوپای انقلاب تنومند شود آن را ریشه‌کن کنند و با تحریک حزب بعث عراق و کمک‌های مادی و نظامی به آن‌ها، حمله به ایران را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که امام (ره) فرمودند جنگ تحمیلی برکات بسیاری برای این نظام داشت و ازجمله آن برکات این بود که ما به خود آمدیم و توانستیم بدون حمایت‌های خارجی و تنها با توکل به خدا و همت رزمندگان اسلام، کشورمان را در دوران بسیار خطرناک جنگ تحمیلی اداره کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: کافران و مستکبران دنیا علیه ایران هم‌عهد شده بودند و سیل حمایت‌های خود را به سمت حزب بعث عراق روانه کردند تا ایران را از رسیدن به اهداف خود عقب نگه‌ دارند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تا قبل از شروع جنگ قولنامه‌ای بیش نبود و قولنامه ارزش چندانی ندارد؛ اما با شروع جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسید و سند آن محکم شد که این مهم از دیگر برکات جنگ بود./۹۳۱۴/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات