۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۷۵۰
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

افزایش تولیدات داخلی و برخورداری از اقتصادی پویا با خرید کالای داخلی محقق می شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تولید کالای مرغوب و ارزان قیمت را بهترین راهکار حل معضل قاچاق کالا دانست و گفت: افزایش تولیدات داخلی و برخورداری از اقتصادی پویا با خرید کالای داخلی محقق می شود.
هاشمی تختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش استاندارد که با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در اسنان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد با تاکید بر اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا باید راه حل مناسبی پیداکرد گفت: تولید کالای مرغوب و ارزان قیمت بهترین راهکار برای کاهش و ازبین بردن معضل قاچاق کالاست.

وی افزود: تولید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب سبب می شود تا افراد به خرید کالای ایرانی روی بیاوردند و کالای خارجی خریداری نکنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات در راستای افزایش گرایش افراد به خرید کالای ایرانی انجام می شود تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری و مسؤولان عالی رتبه کشور نیز بر خرید کالای داخلی است، تاکیدات موکد بر این موضوع دارند و دستورالعمل هایی نیز صادر شده که ارگان ها و دستگاه های دولتی اجناس خارجی خریداری نکنند.

هاشمی تختی ادامه داد: در صورت تحقق این مهم، خرید کالای ایرانی به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود و مردم نیز به خرید اجناس داخلی روی خواهند آورد.

وی تاکید کرد: مسؤولان برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور، افزایش تولیدات داخلی و برخورداری از اقتصادی پویا، باید نخست از خود شروع کنند و از خرید اجناس خارجی برای مصارف خانگی و محل کار خورداری کنند .

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با تاکید بر ارتقای کیفیت تولیدات کالاهای ایرانی ابراز داشت: چگونه است که کالاهایی از دورترین کشورها با کیفیت بالا و قیمت مناسب و ارزان وارد کشور می شود اما علیرغم وجود امکانات لازم، نیروی انسانی و مواد اولیه، نمی توانیم در داخل، اجناس باکیفیت و باقیمت مناسب تولید و عرضه کنیم.

هاشمی تختی ادامه داد: باید از امکانات موجود در تولید کالای با کیفیت بالا و قیمت مناسب استفاده شود و اداره استاندارد نیز موظف است نظارت کامل در این راستا به عمل آورد.

وی با تاکید بر تولید کالای مرغوب و عرضه آن با قیمت مناسب در بین مردم گفت: تا زمانی که کالاهای مرغوب و باکیفیت تولید و با قیمت مناسب بین مردم عرضه نشود نمی توان مردم را مجبور به خرید اجناس داخلی کنیم.

مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم استان در مجلس آمادگی دارند تا همکاری لازم را در تولید و عرضه کالای باکیفیت و مرغوب و با قیمت مناسب در استان مبذول کنند./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات