۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۳۶۰۴۲
فرماندار کربلا:

میوه های اربعین ماحصل نهال عاشورا است

فرماندار کربلا اربعین را ماحصل نتایج پیام رسانی قیام عاشورا دانست و گفت: میوه های درخت تنومند و مثمر اربعین حسینی در عصر امروز، ماحصل کاشت نهایی است که سیدالشهدا(ع) نزدیک به ۱۴۰۰ سال قبل در شهر کربلا کاشت.
فرماندار کربلا در موکب مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین المنکوشی، فرماندار کربلا شامگاه امروز در دیدار با اعضای ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران در محل موکب فاطمه الزهرا(س) این استان در شهر کربلا با بیان اهمیت پیاده روی اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی یک نقشه راه برای رسیدن به آرمان های متعالی شیعه در راه اهداف سیدالشهدا(ع) است.

وی گفت: یکی از نیازهای ضروری برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی است که خوشبختانه این مهم در پیاده روی اربعین حسینی محقق شد.

فرماندار کربلا از حضور گسترده تر زائران اربعین نسبت به سال های  گذشته خبر داد و تصریح کرد: حضور گسترده زائران اربعین نشانه جهانی شدن موضوع اربعین است که با رمز وحدت برای افزایش قدرت جهان اسلام در برابر دشمنان این دین الهی با محوریت سیدالشهدا(ع) تحقق یافت.

وی با تقدیر از موکب های ایرانی برای همکاری با موکب های عراقی برای برپایی خدمات به زائران، خاطرنشان کرد: دولت عراق در حد توان تمهیدات لازم را برای موکب های ایرانی در عراق به ویژه شهر کربلا فراهم کرده است.

منکوشی موکب فاطمه الزهرا(س) استان مازندران را یکی از موکب های برجسته  و فعال ایرانی در شهر کربلا عنوان کرد و اظهار داشت: خدمات نظام مند و برنامه ریزی مناسب ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران موجب شده است که این موکب در زمره یکی از برترین موکب ها در خدمات به زائران از نگاه مسؤولان عراقی در شهر کربلا شناخته شود.

وی ادامه داد: اعضای خادم موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران با تقسیم وظایف محوله به مانند یک کندوی زنبور عسل عمل می کنند و پیر و جوان عاشقانه مشغول خدمات رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) هستند.

فرماندار کربلا با اشاره به بازدید خود از قسمت های  مختلف این موکب، گفت: یکی از ویژگی های شاخص موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران خدمات فرهنگی و عقیدتی در طول برپایی این موکب است که در کنار خدمات تغذیه و درمانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین ارائه می شود.

وی ادامه داد: حضور زائران از کشورهای مختلف جهان به ویژه خانواده های شهدای مقاومت از کشورهای مختلف مانند ایران و عراق در موکب فاطمه الزهرا(ع) مازندران، جلوه برادری را در میان امت اسلامی به نمایش گذاشته است.

فرماندار کربلا اربعین را ماحصل نتایج پیام رسانی قیام عاشورا دانست و ادامه داد: میوه های درخت تنومند و مثمر اربعین حسینی در عصر امروز، ماحصل کاشت نهایی است که سیدالشهدا(ع) نزدیک به 1400 سال قبل در شهر کربلا کاشت.

 وی از اهتمام ویژه مسؤولان عراقی برای همکاری و مساعدت به موکب فاطمه الزهرا(س) و ستاد راهیان کربلا مازندران خبر داد و تاکید کرد: مسؤولان دولت محلی عراق در استان کربلا، دیوان وقفی شیعی و ادارات مختلف مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان در شهرستان کربلا  به لحاظ دارا بودن ظرفیت های برجسته و بالقوه ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران نگاه ویژه ای به این مجموعه دارند./1313/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات