۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۷۹۵۹
حجت الاسلام صادقی:

بخش خصوصی از سرمایه گذاری در موقوفات استقبال داشته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جاری، گفت: ۱۷۰۰ نفر در زمینه حفظ مجازی قرآن کریم در حال فعالیت هستند ضمن اینکه با حضور ۷۵۰ مربی طرح ملی حفظ قرآن در استان اصفهان در ۳ مرحله برگزار شده است.
حجت الاسلام رضا صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، با اشاره به حمایت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از زلزله زدگان کرمانشاه با ارسال محموله‌هایی، گفت: از 25 آبان ماه تا چهارم آذرماه دهه وقف نام دارد.

وی در ادامه افزود: در اوقاف استان اصفهان اتفاقات خوبی رخ داده است و بیش از 85 وقف جدید صورت گرفته است که بیشتر وقف‌های منفعتی بوده است، نیمی از واقفین خانم‌ها بوده ‌اند که این موضوع از گذشته به این صورت بوده است و خانم‌ها همواره در این عرصه فعال بوده‌اند و امروزه هم شاهد هستیم بسیاری از واقفین نیک اندیش کشور خانم بوده‌اند، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ایام اربعین با برپایی موکبی روزانه 7 هزار نفر غذا برای زائرین طبخ می‌کرده است و بالغ بر 200 میلیون تومان هزینه در این زمینه صرف شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه برای نخستین بار آستان مقدس حضرت زینب(س) اصفهان در 10 نقطه در مسیر نجف تا کربلا محل‌هایی برای شست‌وشوی لباس زائرین قرار داد، اظهار کرد: 1700 نفر در زمینه حفظ مجازی قرآن کریم در حال فعالیت هستند ضمن اینکه با حضور 750 مربی طرح ملی حفظ قرآن در استان اصفهان در 3 مرحله برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای نیات واقفین با موضوع مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری طرح‌های مختلف فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه، مشاوره وقف به واقفین خیراندیش در ادارات اوقاف و امور خیریه، اعزام تعدادی از کسانی که تا کنون مشرف به کربلا نشده بودند در راستای نیات واقفین، طرح بصیرت عاشورایی و طرح‌های بصیرتی ویژه کارکانان و خانواده محترم آن از جمله برنامه‌های این اداره بوده است.

وی با اشاره به تلاش برای بهره برداری از 140 مغازه تجاری در کنار آستان آقاعلی عباس، تصریح کرد: مشارکت‌های سرمایه گذاری به روی موقوفات از سوی بخش خصوصی موضوعی است که توسط مردم با استقبال مواجه شده است، برای اولین بار در شهر گلپایگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی پارک رایانه‌ای ایجاد خواهد شد، همچنین تا نیمه سال آینده یک پمپ بنزین به روی موقوفه‌ای احداث خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی از مراحل آخر ساخت ادارات اوقاف و امور خیریه برخی شهرستان‌ها نظیر آران و بیدگل و اردستان خبر داد و افزود: اخذ پروانه اداره اوقاف و امور خیریه نطنز صورت گرفته است که تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید، همچنین 14 بقعه فاقد درآمد از محل جذب خیرین و کمک‌های مردمی دارای تربت خانه خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اخذ 600 سند برای موقوفات در استان اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 60 درصد اسناد مربوط به موقوفات استان را اخذ کنیم، همچنین استان اصفهان از 36 هزار رقبه‌ای که دارد نزدیک به 10 هزار و پانصد سند اخذ کرده است که لازم است برای دیگر موقوفات نیز این اقدامات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سپهر شهر خورزوق و بخشی از شهرک سیمرغ اخذ سند شده است، گفت: به منظور احیای موقوفات در سال جاری تعداد 154 رأی از مراجع قضایی اخذ شده است که 10 مورد آن دارای اهمیت ملی بوده است و 9 مورد آن احیا شده است و امیدواریم ما بقی آرا نیز به سود موقوفات بوده باشد./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات