۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۱۳۷
آیت الله طه محمدی:

بهترین راه استفاده از زکات هزینه آن در راه فقرا است

آیت الله طه محمدی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور که فقر بیداد می کند و معضل بیکاری و گرانی مردم را در وضعیت سختی قرار داده است بهترین راه کار برای استفاده از زکات، هزینه آن در راه خورد و خوراک روزمره قشر ضعیف جامعه است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب استان همدان با اشاره به لزوم دقت در نحوه هزینه زکات گفت: با وجود آن که مومنان صادقانه زکات مال خودشان را پرداخت می کنند اما مشکل اصلی در نحوه هزینه کردن زکات است که دارای پیچ و خم فراوانی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه کارهای مهم در پرداخت زکات آن است که هر کسی با صلاحدید علمای کشور آن را هزینه کند در غیر این صورت احتمال آن که هم زکات حیف و میل شود و هم کاری صورت نگیرد بسیار است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور که فقر بیداد می کند و معضل بیکاری و گرانی مردم را در وضعیت سختی قرار داده است بهترین راه کار برای استفاده از زکات، هزینه آن در راه خورد و خوراک روزمره قشر ضعیف جامعه است.

وی افزود: به جای آنکه این پول صرف ساخت و ساز و یا موارد دیگری که نیاز امروز جامعه نیست شود جایگزین کردن آن به عنوان کمک به خانواده های فقیر و دستگیری نتایج بهتری را نصیب جامعه خواهد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان طبق حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سیر کردن برادر مومنی که جان، مال و آبروی او در خطر است نزد اهل بیت ارزشش بالاتر از آزاد کردن ده برده و ده حج است.

وی به وظیفه برادران دینی در قبال هم اشاره کرد و افزود: اگر شخصی به خاطر فقر جان خود را از دست دهد خون او بر گردن دیگر مسلمانان است و یا اگر برای رفع نیازش نزد دشمنان اهل بیت برود باز هم گناه گدایی او بر گردن دیگر مسلمانان خواهد بود.

آیت الله طه محمدی با تاکید بر لزوم استفاده درست از زکات گفت: تا زمانی که برخی از افراد جامعه در امرار و معاش روزانه دچار مشکل اند و در تامین نیازهای خود در مضیقه می باشند استفاده از زکات در راه های دیگر اصلا جایز نیست.

وی مساله ازدواج را دغدغه اصلی کشور دانست و گفت: یکی از دغدغه های بزرگ امروز کشور، مساله ازدواج است و یکی از مشکلات اصلی پیش روی ازدواج جوانان، اشتغال و نبود کار است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: متاسفانه زنان و مردان مجرد را با امکانات و حقوق بالا استخدام کرده ایم و از مزایای مملکت استفاده می کنند اما باید یا از آنان تعهدی مبنی بر آن که ازدواج کنند بگیریم و یا آن که افراد متاهل که سرپرست خانواده هستند را به جای آن ها استخدام کنیم./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات