۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۵۷۱۳۰
خطیب جمعه تبریز:

مقابله با تحریم‌های اقتصادی با تکیه بر توان داخلی ممکن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان تنها با تکیه بر ظرفیت داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تقدیر آمریکا از رژیم سعودی؛ اوج نگاه خصمانه مقامات ایالات متحده نسبت به کشورهای اسلامی دارد.

وی با بیان این‌که بیش از چهار سال عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی مردم مظلوم یمن را زیر شدیدترین حملات زمینی، هوایی قرار داده‌اند، گفت: تحریم های مختلف موجب بروز بحران انسانی در یمن شده است، بسیاری از کارشناسان از وقوع فاجعه‌ای بزرگ در این کشور خبر می دهند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که سازمان ملل در بیانیه‌ای جمهوری اسلامی ایران را به جرم حمایت معنوی از مردم یمن مورد بازخواست قرار می دهد، افزود: طبیعی است که حامیان رژیم مرتجع عربستان سعودی برای جبران شکست‌های خود اقدام به ایاد موج ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی دست بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که تلاش ضد ایرانی سازمان ملل بار دیگر در شورای امنیت ناکام ماند، تصریح کرد: بسیاری از ممالک در دنیا سازمان ملل را یک سازمان بی خاصیت و ابزاری منفعل در دست آمریکا و متحدان غربی مستکبر و استعمارگر تعریف می کنند که نمونه این وابستگی در موضوعات مختلف قابل شمارش است.

وی با بیان این‌که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه ایران با موضوع یمن و فشار علیه ایران را به رأی گذاشت، گفت: دولت بریتانیا با ادعای پوچ ارسال سلاح از ایران به یمن به دنبال تصویب قطعنامه‌ای جدید علیه ایران بود که در نهایت با وتوی روسیه ناکام ماند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که وتو قطعنامه پیشنهادی انگلیس از سوی روسیه یکی از برکات توجه سیاست خارجی کشور به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، افزود: بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و خارجی بر این باورند که توصیه‌های رهبر انقلاب در موضوعات مختلف مربوط به سیاست خارجی نقشه‌های ضدایرانی آمریکا و صهیونیزم را عقیم گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به این‌که مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان تنها با تکیه بر ظرفیت داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن خواهد بود، اظهار داشت: حذف دلار از مراودت تجاری اقدامی مثبت برای شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به دلار، ابزار فشار آمریکا علیه اقتصادمان را ناکارآمد خواهد کرد، گفت: انتظار داریم دولت با اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، نهایت تلاش را برای بهبود وضعیت کسب و کار و رونق در بازار داشته باشد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات