۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۶۷۵۷۳
خطیب جمعه شهرستان دلفان مطرح کرد:

بی تدبیری‌ها، عامل عقب ماندگی شهرستان دلفان

بی تدبیری‌ها، عامل عقب ماندگی شهرستان دلفان
امام جمعه شهرستان دلفان گفت: بی تدبیری و بی توجهی ها در سنوات گذشته عامل عقب ماندگی شهرستان دلفان شده است .

حجت الاسلام محمد یوسف خانی خطیب جمعه شهرستان دلفان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه وضعیت موجود در شهرستان موجب شده است تا شرمنده جوانان بیکار و جویای کار آن باشیم، بیان کرد: زیرا توسعه نسبی زیرساخت اشتغال در شهرستان دلفان به خاطر بی تدبیری‌های انباشته گذشته نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: استان لرستان در این وضعیت بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع  راکد دارد که اگر به چرخه تولید و   فعالیت برگرد زمینه اشتغال هزاران جوان را می‌تواند ایجاد کند.

خطیب جمعه شهرستان دلفان اظهار کرد: اما این در حالی است که شهرستان دلفان حتی در صنایع راکد استان هم جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام یوسف خانی در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن اشاره به آخرین دیدار شهید رئیسی رئیس جمهور وقت با استانداران کشور، گفت: در این دیدار از وضعیت نرخ بیکاری در لرستان به عنوان سومین استان کشور با بیشترین آمار بیکاری و نرخ بالای تورم بحث شد.

 وی افزود: رئیس جمهور کشور دستور و تاکید داشتند کارگروهی به شکل ویژه  و جدی تشکیل دهند که این استان ها از این وضعیت بغرنج بیکاری و نرخ تورم بالا خارج شوند.

امام جمعه شهرستان دلفان با اشاره به اینکه قرار شد لرستان در محور اشتغال به صورت ویژه دیده شود، اظهار کرد: اما در مشاهدات و عملاً ویژه بودنی برای استان و به تبع شهر ستان محروم دلفان فعلاً اتفاق خاص و ویژه ای رخ نداده است.

وی تصریح کرد: اما این در حالی است که نگاه ویژه به وضعیت اشتغال و تورم در لرستان، می توانست تحولی را درحوزه اشتغال ایجاد کند. هر چند هنوز هم می توان با استفاده از ظرفیت استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری ها را تا زمان کسب نتیجه مطلوب ادامه داد.

حجت الاسلام یوسف خانی گفت: رفع بیکاری و وضعیتی که موجب شده است تا شهرستان دلفان به جایگاه نسبی خود نرسد با ارائه طرح و برنامه های علمی محقق می شود ولذا نیازاست از همه ظرفیت ها کمک بگیریم.

خطیب جمعه شهرستان دلفان در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: با پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیونی و ۱۰۰ میلیونی عمدتاً نه تنها اشتغال پایداری ایجاد نمی‌شود بلکه مردم نیز بدهکار می شوند زیرا نه  زنجیره تامینی برای اشتغال آن موجود است و نه تسهیلات به شکل درستی هدایت می‌شود.

وی افزود: لرستان با  دارا بودن ۳ درصد سنگ‌های تزیینی دنیا،  در واحدهای جدید صنایع می‌تواند نه تنها استان را از معضل بیکاری نجات دهد بلکه زمینه اشتغال را برای خارج از استان هم فراهم کند.

حجت الاسلام یوسف خانی اظهار کرد: بنابر سخنان مسئولین استانی، بالغ بر ۴۰۰هزار نفر از جمعیت یک میلیون و   ۸۰۰هزاری آن برای ایجاد اشتغال به استان های دیگری مهاجرت می کنند که رفع این مشکلات ، تصمیم گیری ملی را می طلبد.

وی افزود: باید از آمار و ارقام و عددهای سیستمی که پایه درستی ندارد عبور کنیم و بنابر اطلاعات واقعی موجود تصمیم گیری شود.

امام جمعه شهرستان دلفان ضمن اشاره به اینکه برخی از مسئولین گذشته ما معدل قابل قبولی ندارند، بیان کرد: مسئولین امروزی باید طرح و برنامه علمی ارائه دهند که متوسط نرخ بیکاری در این استان و شهرستان به میانگین کشور برگردد.

وی گفت: شرمنده شرایط ایجاد شده برای زنان کار شهرستان که فقط لقلقه لقلقه زبان شده است، شرمنده‌ هستیم.

حجت الاسلام یوسف خانی در بخش دیگری از صحبت هایش به ظرفیت های موجود در سطح شهرستان دلفان گریزی زد و گفت: از ظرفیت جذب گردشگری این شهرستان سخت غفلت کرده‌ایم به گونه ای که مهراب کوه با عظمت دلفان می‌تواند به عنوان یک ژئوپارک بین المللی مدنظر قرار گیرد و یک ظرفیت برای جذب گردشگری جهانی است.

وی افزود: آبگرم شهرستان دلفان یک ظرفیت استثنایی برای جذب گردشگری و سلامت در غرب کشور است که با تامین ۳۰ لیتر در ثانیه آب و دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در سال ۹۴ ثبت ملی شد.

امام جمعه شهرستان دلفان اظهار کرد: اما بعد از آن میراث فرهنگی و گردشگری کشور و استان کمترین زیرساخت را برای جذب سرمایه‌گذارایجاد نکرده‌اند.

وی گفت: طرح مسکن ملی و تعیین تکلیف حفره های خالی سطح شهر خصوصا کوی شهید سلیمانی (بهارستان) به خاطر کوتاهی برخی از مسئولین استانی در ابلاغ بازنگری کمیسیون  ماده ۵ ، موجب نارضایتی و گلایه مردم شده است.

حجت الاسلام یوسف خانی ضمن اشاره به وضعیت راهها در سطح شهرستان نیز اضافه کرد: راههای روستایی و ۲۵۰ کیلومتر جاده خاکی ومالرو شهرستان و ترمیم جاده های روستائی و شهری  با اعتبارات قطره چکانی استان حل نمی شوند و نیاز به اعتبار ملی دارد.

ارسال نظرات