۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۷۴۷۸
رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور خواستار شد؛

کارگاه‌های تربیت فیلم‌نامه نویس قرآنی در حوزه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور خواستار تشکیل کارگاه‌های تربیت فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس قرآنی شد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فضای هنری کشور عدم وجود فیلم‌نامه مناسب در حوزه دینی و قرآنی است.
حجت الاسلام حميد محمدي رييس مركز ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام حمید محمدی در سخنانی در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران از قرآن به عنوان هدایتگر انسان یاد کرد و افزود: مهدی قرآن شدن (مورد هدایت قرار گرفتن از سوی قرآن) به معنای متوسل به ولایت شدن است.

وی با بیان اینکه امروز روزگاری پرفتنه را سپری می‌کنیم افزود: تنها راه مصون ماندن از فتنه تبعیت از راهبری قرآن است.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی اظهار داشت: جریان ولایت همان جریانی است که در آخرالزمان باید حاکم بر تمامی جهان باشد.

وی متوسل شدن به قرآن را متوسل شدن به قائم‌ترین جریان وجود دانست و یادآور شد: وقتی به دنبال استفاده از نور قرآن هستیم، خود را در جریان اقوم غوطه‌ور می‌کنیم و هرکسی که فکر می‌کند چیزی بهتر از قرآن دارد دچار خسرانی عظیم شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال توسعه معنویت از طریق اداره معنویت در جهان و اداره معنوی جهان است، افزود: راهکار این امر آن است که مهدی قرآن شویم.

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مثلثی سه ضلعی برشمرد و افزود: شناخت قرآن یک ضلع این مثلث است که با انس با قرآن به دست می‌آید.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور ضلع دیگر توسعه فرهنگ قرآنی را ایمان به قرآن دانست و اظهار داشت: همان گونه که در قرآن آمده است ایمان به کتاب الله مسیری است که هر که از آن عبور کند سعادت ابدیش رقم می‌خورد.

وی گفت: کسانی که شناخت بسیاری از قرآن دارند اما به این کتاب ایمان ندارند در برخی عرصه‌ها خطرناک ظاهر شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی از بسیاری از تربیت‌های قرآنی به عنوان تربیت‌های ناهمگون یاد کرد و اظهار داشت: توسعه قرآنی‌ای می تواند مفید باشد که در هر سه ضلع توسعه فرهنگ قرآنی صورت گیرد.

وی یادآور شد: اگر شناخت و ایمان به قرآن منتهی به رفتار قرآنی نشود توسعه قرآنی امکان تحقق ندارد.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: به دلیل آنکه سازمان جامع تربیت مکتبی نداریم و تربیت ها همزمان به دانش و بینش و رفتار توجه ندارند، تربیت های قرآنی اثربخش نیستند.

وی با بیان اینکه از صدها سال قبل افراد بسیاری برای حفظ و تبیین قرآن کوشیده‌اند اظهار داشت: در چنین شرایطی ما باید بتوانیم با توسل به این کتاب شریف رستگار شویم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به رسالت‌ها و کارکردهای حوزه‌های علمیه اضافه کرد: حداقل فعالیت‌های حوزه‌های علمیه صالح پروری است تا طلاب کلام خدا و اهل بیت(ع) را درک کنند و در خود متجلی کنند، اما رسالت بالاتر حوزه‌های علمیه مصلح پروری است.

وی هدایت قرآنی را توفیقی مضاعف برای طلاب دانست و اظهار داشت: حفظ قرآن مستلزم مداومت و جدیت است.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور با بیان اینکه باید راه‌های جدیدی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به کار بگیریم، اظهار داشت: باید محاسن روش‌های سنتی را به دست آوریم و در روش های جدید به کار بگیریم.

وی تاثیرگذاری بر نسل امروز را نیازمند به کارگیری جذاب‌ترین روش‌ها دانست و ادامه داد: جوانان ایرانی در سال‌های آینده امکان دسترسی به صدها شبکه ماهواره‌ای را خواهند داشت و ما باید بیندیشیم که می‌توانیم جوانان را در مقابل این شبکه‌های ماهواره‌ای جذب کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی از هنر به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در توسعه فرهنگ قرآنی یاد کرد و گفت: مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی درنظر دارد تا از سال آینده جشنواره قرآنی فجر را راه‌اندازی کند.

وی هنرهای تجسمی نظیر معرق و مشبک را یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت هنری در عرصه قرآن برشمرد و اظهار داشت: یکی از انتظارات از حوزه‌های علمیه این است که به تحقیقات پایه در حوزه داستان های قرآنی بپردازند و آثاری تولید کنند که قابلیت تبدیل شدن به فیلم و فیلم نامه را داشته باشد.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور خواستار تشکیل کارگاه‌های تربیت فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس قرآنی شد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فضای هنری کشور عدم وجود فیلم‌نامه مناسب در حوزه دینی و خصوصا قرآنی است.

وی از تلاش مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برای تولید مستنداتی به منظور معرفی فعالان عرصه قرآن شد و گفت: باید سالانه حداقل 100 فیلم مستند قرآنی از شخصیت‌‌ها و فعالان قرآنی تولید کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی یکی دیگر از عرصه‌های مهم در فعالیت‌های قرآنی را نشریات قرآنی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر نشریات فاخر در عرصه قرآن ناچیز هستند و مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی آمادگی دارد تا حمایت مناسبی از نشریات فاخر قرآنی داشته باشد.

وی از ایجاد درگاه بزرگ اینترنتی موسسات قرآنی خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه تمامی موسسات قرآنی از طریق این سامانه قابل دسترس خواهند بود.

رئیس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور خواستار تاسیس موسسات قرآنی از سوی طلاب علوم دینی شد و اظهار امیدواری کرد با افتتاح موسسات قرآنی متعدد در سال آینده توسط فرهیختگان حوزوی گام موثری برای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته شود./916/د102/ع

ارسال نظرات