۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۸۱۳۲۲
ظهور آغازی دوباره (4)؛

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: جامعه باید نسبت به جریان های انحرافی در عرصه مهدویت آگاه شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جوامع غربی برای رسیدن به اهداف و مطامع مد نظر خود دم از دمکراسی و حقوق بشر می زنند تصریح کرد: اینها هرکجا منافع شان اقتضا کرد، با حقوق بشر همراه هستند، اما اگر منافع شان در خطر بود حتی بدیهی ترین مصادیق حقوق بشر، دمکراسی و عدالت را نیز زیرپا می گذارند.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد: اصل مساله عدالت خواهی و حسن عدل و قبح ظلم در همه جوامع بشری امری پذیرفته شده است.

وی با اشاره به دیدگاه غرب مبنی بر اینکه برای تحقق عدالت، باید دمکراسی در جامعه حاکم باشد ابراز داشت: این موضوع تنها یک شعار است و آنچه در عمل اتفاق افتاده و جامعه بشری شاهد آن بوده است، چیزی خلاف این مساله را ثابت می کند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جوامع غربی برای رسیدن به اهداف و مطامع مد نظر خود دم از دمکراسی و حقوق بشر می زنند تصریح کرد: اینها هرکجا منافع شان اقتضا کرد، با حقوق بشر همراه هستند، اما اگر منافع شان در خطر بود حتی بدیهی ترین مصادیق حقوق بشر، دمکراسی و عدالت را نیز زیرپا می گذارند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دست اندازی به منافع کشورها، تجاوز و لشکرکشی به کشورهای مختلف و چپاول ثروت های کشورهای ضعیف را نمونه های بارزی از نقض حقوق بشر در جوامع غربی عنوان و تصریح کرد: امروز حتی داد خود دانشمندان غربی نیز از این موضوع درآمده است و آنها نیز نسبت به این روند اعتراض کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت مساله مهدویت تاکید کرد: در حکومت مهدوی، بر اساس موازین اسلامی، عدالت حقیقی چیزی است که در چارچوب بینش الهی قرار گیرد و همه امور تحت آموزه های دینی باشد.

وی با بیان اینکه در جوامع غربی چنین مقولاتی به هیچ وجه مطرح نیست ابراز داشت: در این گونه نظام ها، هر فردی بنا به سلایق خود می تواند در راس نظام قرار گیرد و طبق منافع شخصی خود اقدام کند.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: این گونه نظام ها نه به لحاظ تئوری و نه به لحاظ مجریان و متولیان، نظامی نیست که پاسخگوی نیازها باشد و در مقام عمل نیز اجرای عدالت را در هیچ یک از نظام های به ظاهر دمکرات مشاهده نمی کنیم، مگر اینکه با منافع شان همراه باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با تبیین شاخص های حکومت جهانی مهدوی، نگاه آسمانی و الهی را از مهم ترین شاخص های حکومت مهدوی ذکر کرد و گفت:‌ در دین مبین اسلام هم به لحاظ تئوری و هم به لحاظ مجریان درنظام، حکومت از آن خدا، انبیا، ائمه و در عصر غیبت نیز مخصوص ولی فقیه جامع الشرایط است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از زیرپا گذاشته شدن بدیهی ترین اصول و شاخص های عدالت در نظام های غربی ابراز داشت: آنها به هر نحو که منافع شان اقتضا کند رفتار می کنند و اگر جایی منافع شان در خطر بود، حتی از زیرپاگذاشتن بدیهی ترین اصول عدالت و حقوق بشر هم دریغ نمی کنند و ابایی هم ندارند.

وی در ادامه، ارتقا سطح فکر و فرهنگ و همچنین قدرت تحلیل جامعه را یکی از مهم ترین و بنیادی ترین راهکارها برای مصون ماندن از آفت ها و آسیب های تهدید کننده مقوله مهدویت دانست و تاکید کرد: جامعه باید معیارهای صحیح حق و باطل و همچنین قدرت تجزیه و تحلیل آن را بدست آورد و رسانه های گروهی نیز در این راستا نقش بسیار مهمی دارند و باید به درستی نقش و رسالت خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، اطلاع رسانی نسبت به جریان های انحرافی و آگاه کردن مردم نسبت به تبعات این موضوع را مهم ارزیابی کرد و گفت: جریان های انحرافی در ابتدا به گونه ای خود رانشان می دهند که مردم به سوی آنها رغبت لازم را پیدا کنند، در حالی که مفاسد اخلاقی و اجتماعی گریبانگیر این گونه افراد است و جامعه باید با ماهیت این گونه جریانات آگاه شود تا در دام آنها قرار نگیرد.

وی با آسیب شناسی جریانات منحرف و خرافی در زمینه مهدویت اضافه کرد: اگر در هر حوزه ای به اهل فن و متخصص آن رشته مراجعه شود، هیچ گاه در دام افراد شیاد قرار نخواهیم گرفت و در حوزه مهدویت نیز باید به سراغ اهل فن رفت و پاسخ خود را از آنان گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، آگاه کردن جامعه نسبت به این قبیل مسائل را مهم ارزیابی کرد و گفت: مواردی که در دین و آموزه های اسلامی، نفی شده است باید برای مردم بیان شود تا آنها با این معیارها حرکت کنند؛ در صورت تحقق این مساله مهم، آسیب ها و آفات تهدید کننده مهدویت نیز از جامعه رخت برخواهد بست و جایی برای خرافات باقی نخواهد ماند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات