۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۶۹۳۴
امام جمعه اصفهان:

حراست از مرزهای اسلامی از مقدس‌ترین کارها است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه اصفهان حراست از مرزهای اسلامی را از مقدس ترین کارها دانست و گفت: حراست از مرز‌ها و امنیت جامعه مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در دیدار با مسئولین نیروی انتظامی استان اصفهان حراست از مرزهای اسلامی را از مقدس ترین کارها دانست و گفت: مسؤولیت های سنگینی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و این ارگان در حال حاضر علاوه بر ماموریت های خود کارهای چند ارگان قدیم مانند ژاندارمری و کمیته را به عهده دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که همه مسؤولیت با نیروی انتظامی است و باید همه برای برقراری نظم در جامعه دست در دست هم دهند لذا برای بهتر اداره شدن جوامع برخی ماموریت ها به یک ارگان واگذار می شود که در این میان حراست و حفاظت از مرزهای کشور به نیروی انتظامی واگذار شده است.

وی بر تعدیل ماموریت های این نیرو تأکید کرد و اظهار داشت: به منظور هرچه بهتر اجرا شدن ماموریت های نیروی انتظامی بهتر است برخی از کارهای این نیرو به دستگاه های دیگری واگذار شود.

امام جمعه اصفهان در بیان قداست کار نیروی انتظامی با اشاره به روایات مختلف گفت: پیامبر اکرم(ص) یک روز مرزبانی برای رضای خدا را از زمین و آنچه در آن است بهتر می داند.

وی تصریح کرد: طبق روایات اعمال هر کس پس از مرگش قطع می شود الا مرزبانی که برای رضای خدا حراست کرده باشد.

همچنین در این دیدار حسن کرمی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، با ارائه گزارشی از فعالیت های این نیرو گفت: برنامه های هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به گونه ای برنامه ریزی شده است که علاوه بر جنبه اطلاع رسانی به مردم، حاوی برنامه های آموزشی و ارائه گزارش عملکرد سالانه نیروی انتظامی باشد و نقاط قوت و ضعف این نیرو را به قضاوت مردم بگذاریم.

وی نشست با هیات های مذهبی را از برنامه های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی به موازات ماموریت های خود، دیدگاه ها و نظرات مردم و مسئولین استان را مد نظر قرار دارد.

کرمی مقابله با مظاهر فساد را از اولویت های برنامه های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: با فعال کردن گشت های ارشادی با محوریت برنامه های ارشادی، بد پوششی، دوچرخه سواری بانوان و قماربازی در حاشیه رودخانه کنترل شده است.

وی تصریح کرد:در راستای ارتقای امنیت عمومی 2 کلانتری به کلانتری های اصفهان افزوده شد.

سردار کرمی خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 450 هزار تماس با نیروی انتظامی گرفته شده است که 450 هزار مورد عملیاتی بوده است./919/د102/س

ارسال نظرات