۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۳۴۳
عضو شورای عالی حوزه:

از ظرفیت های حوزه در جهاد اقتصادی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت ها و توانمندی های حوزه در راستای شکوفایی اقتصاد سالم، جهاد اقتصادی را نیازمند مشارکت همه افراد جامعه دانست.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، تصریح کرد: در جهاد اقتصادی این حقیقت نهفته است که باید تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیریم تا انگیزه های مادی در آن حاکم نباشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه جهاد به هر حرکتی اطلاق نمی شود، تاکید کرد: در مفهوم جهاد معانی بسیار بلندی از جمله ایثار، فداکاری و جهاد مقدس نهفته است.

وی یادآور شد: جهاد اقتصادی مؤلفه هایی از جمله تلاش معنوی، انگیزه الهی داشتن، حاکم بودن ارزش های دینی و اسلامی را با خود به همراه دارد و بایستی به این امور و شاخص های مهم توجه شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در جهاد اقتصادی باید همه مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: هم بخش خصوصی و هم بخش های دولتی باید با برنامه ریزی دقیق و سنجیده رسالت و نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، شکوفایی اقتصادی را نیازمند توجه به مؤلفه های مختلف دانست و گفت: دولت باید شرایط لازم را برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی و شکوفایی و رونق هرچه بیشتر تولیدات داخلی را فراهم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت باید وارادت غیر ضروری را کنترل کند چرا که این مساله آسیب زا است و در مقابل به حمایت بیشتر از بخش های خصوصی داخلی توجه بیشتری بکند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی، نقش دولت را در این راستا، حمایت از بخش خصوصی، سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت ارزیابی و تاکید کرد: رسانه ها و دولت باید فرهنگ تولید و مصرف تولیدات داخلی را به وجود بیاورند و از سویی دیگر برای افزایش کیفیت محصولات داخلی نیز باید سرمایه گذاری لازم انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، توجه به مبانی دینی و آموزه های اسلامی را از دیگر شاخصه های جهاد اقتصادی دانست و با تاکید بر این نکته که معاملات ربوی نباید در سیستم بانکی کشور وجود داشته باشد، گفت: در سیستم بانکی معاملات ربوی نباید وجود داشته باشد، قوانین اسلامی باید در مقام اجرا رعایت شود و بیش از آن که به سود توجه شود باید موازین اسلامی و دینی مورد توجه و دقت قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مناسب و مطلوب در زمینه اقتصاد اسلامی در حوزه های علمیه، بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ها را خواستار شد و گفت: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه وجود دارد که باید از این ظرفیت ها حوزه در جهت شکوفایی اقتصاد سالم استفاده شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات